ענת מלמוד ולירון אטיה

ענת מלמוד ולירון אטיה – אין אמת אחת

ענת מלמוד ולירון אטיה

מילים ולחן: ענת מלמוד, לירון אטיה עיבוד: לירון אטיה, רוני בראון, איתי צוק הפקה מוסיקלית: רוני בראון, לירון אטיה, איתי צוק
3.5/5

בדואט מנסים ענת מלמוד ולירן אטיה (מ"הפיל הכחול") לפתח תובנה ליברלית-פלורליסטית ככל הנראה על רקע חברה שמתנהלת בימים אלה על הקצנות וחוסר סובלנות. בגדול אומר הבית הראשון – רק האינסטינקטים הבסיסיים שלך יגנו עליך. הנטיה שלנו להיות מוגנים ולא להעז, בניגוד לילדים (בית חמישי) שמנגנון הפחד שלהם עדיין לא מפותח דיו.
בעית השיר בשימוש בספינה כמטפורה. לספינה יש זיכרון של חופש, כשהיא אינה קשורה לנקודת הנוחות שלה. כמוה גם הכותב ניחן ב"זיכרון".  הסרבול נעוץ בעירוב הגופים בין הכותב ובין המטפורה – בין הזיכרון שבו ובין הכוח שבה (הספינה). אבל כמוה גם בי/ יש זיכרון
לימים של ים פתוח ורוחות/ מפרש מתוח וסופות שיעברו/ ימים שעוד היה בה כוח.
לא ברור גם הקשר בין התאוריה, שאדם צריך לבחור מה שמתאים לו ובין "רק תשמור על עצמך".
השיר בעייתי – לא על מה שהוא אומר, אלא על איך שהוא אומר. הסרבול אינו מוסיף למאזין, שככל הנראה יסתפק במוסיקה הלירית -מלודית, שמתנגנת בפשטות יפה, שלא לגמרי תואמת את הטקסט המורכב. השיר מפזר ניחוח של מוסיקה קלטית בעיבוד (חיבור יפה בין פסנתר לחליל)  לסיכום: מה חבל שמוסיקה כזו תלך לאיבוד בגלל הטקסט, שזקוק לשכתוב, גם לפישוט כדי להתאים לרוח הפולק שבה.

אין אמת אחת/ אסור לשכוח / אין אמת אחת
למרות מה שאומרים/ העצב הוא ברכה/ והפחד בסך הכול/ דאגה לעצמך
כמה קל זה לספינה/ להיות בתוך נמל/ קשורה בחבלים/ על מים רגועים
אבל כמוה גם בי/ יש זיכרון
לימים של ים פתוח ורוחות/ מפרש מתוח וסופות שיעברו
ימים שעוד היה בה כוח / לחצות את העולם/ לחצות את העולם
אין דרך אחת / אתה שומע/ אין דרך אחת/ למרות מה שאומרים
לא כל דבר נכון לך/ חפש אותך תמיד/ רק תשמור על עצמך
כמה קל להישאר בתוך המעגל/ להתעלם מחלומות
ילד שפוחד לשחות/ תראו איך הוא קופץ למים עמוקים
לימים של ים פתוח ורוחות/ מפרש מתוח וסופות שיעברו
ימים שעוד היה בי כוח/ לחצות את העולם

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות