Anat Fort Trio Gianluigi Trovesi Birdwatching

ענת פורט טריו Birdwatching

מוסיקה שמחזירה למקומות ראשוניים, ליריים, צלילים שרושמים מראות ותחושות המתחברים למגוון צירופים מוסיקליים מקסימים

חברת ECM
5/5

תקשיבו לאלבום הזה. יש בו מוסיקה שמחזירה למקומות ראשוניים, ליריים, צלילים שרושמים מראות ותחושות המתחברים למגוון צירופים מוסיקליים מקסימים, שהם המרקם האקלקטי של ענת פורט, מפסנתרניות הג'אז הגדולות שיצאו מישראל.
ענת פורט זהו כבר אלבום שלישי בחברת ECM, הישג נדיר לאמן ישראלי. על ההפקה חתום מנפרד אייכר, הבעלים של החברה, עדות ליחס ש-ECM  מעניקה למוסיקת ג'אז איכותית, בזכות מה שהיא. ענת פורט קראה לאלבום "צפרות", אחרי שהאזינה להקלטות וזיהתה בהן "תנועה של ציפורים".
חיצונית, הכל כאן נקי עד ספרטני – מעיצוב העטיפה ועד הכתוביות בחוברת הפנימית. בהרכב הטריו: ענת פורט – פסנתר, גרי וואנג – בס, רולנד שניידר – תופים. האורח המופלא הוא ג'יאנלואיג'י טרבסי האיטלקי בקלרינט אלט.
האלבום נפתח ב"קרניים ראשונות" (First Rays ). סולו פסנתר צנוע של שתי דקות, שיש בו פשטות של ראשוניות. ב – Earth Talks נכנס הקלרינט של טרבסי כמו כדי להמשיך את סיפור הפתיחה. החיבור עם הפסנתר של פורט נשמע כשפה שהשניים פיתחו.
ההרמוניה מופרת ב – “Not The Perfect Storm”, על תהפוכות הטבע. כאן נכנס לפעולה הקלרינט בתערובת צבעים בשיחת זיגזגים עם הפסנתר והתופים. שש וחצי דקות של יצירת ג'אז נפלאה. ואז – מלודיה שזורמת בנינוחות מרנינה של “It’s Your Song” בנגינתה הארצית חסרת היומרות של ענת. כיוון אחר, מורכב יותר –  “Jumpin’ In”, שממחיש את מה שענת מגדירה, כהתבוננות בתנועה בטבע המשתנה, תרצו חזרה לשם האלבום – "התבוננות בציפורים", שלובש אופי אוונגרדי משהו.
בהמשך שני החלקים של “Song Of The Phoenix” – הראשון בלדה אינטימית נוגה דו-שיח של הפסנתר והקלרינט. בחלק השני מתפתח הדיאלוג לשיחה שמשדרת תחושה של כמיהה וגעגועים בצבעים מלודיים המעניקים לעוף החול קווים קסומים. “Murmuration” הוא המשך ההתבוננות המוסיקלית המרתקת בתנועת הציפורים, יופי טהור של מלודיה והרמוניה באינטרקציה בין פורט לג'יאנלואיג'י. אני מפריד את הג'אז הוורסטילי הזה מערימת הדיסקים שעל שולחני. זה הולך להיות פסקול של אסקפיזם נפלא.

Anat Fort – Piano
Gary Wang – Double Bass
Roland Schneider – Drums
Gianluigi Trovesi – Alto Clarinet

רשימת השירים:

1. First Rays
2. Earth Talks
3. Not The Perfect Storm
4. It's Your Song
5. Jumpin' In
6. Milarepa Part 1
7. Song Of The Phoenix I
8. Song Of The Phoenix II
9. Murmuration
10. Meditation For A New Year
11. Inner Voices
12. Sun

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן