שמועות

פליטווד מק

4.5/5

40 שנים (בעת כתיבת שורות אלו) אחרי צאת האלבום,  "שמועות" (1977) נשמע אלבום ששומר על איכויותיו כאלבום פופ קלאסי. זהו אחד מעשרת האלבומים הנמכרים ביותר בתולדות הפופ והרוק, ללא ספק תוצאת היכולת של  חברי ההרכב ג’ון (בס) וכריסטיאן מקווי (קלידים, שירה), לינדסי באקינגאהם (גיטרה) וסטיווי ניקס (שירה)   לתרגם בעיות אישיות בתא המשפחתי  למוסיקה מלודית קולחת וכובשת. השירים היפים באלבום הפופ-רוק הזה הם "לך בדרכך שלך", "חלומות", "אל תעצור" ו-Chain. ההפקה הנקייה, הלהיטים הקליטים הם שהשאירו את האלבום 31 שבועות בטופ של מגזין הבילבורד.
הלהקה הבריטית האמריקנית הוציאה את האלבום (השביעי שלה) ב-4 בפברואר 1977 אחרי ימים קשים של משברים בקרב חברי הקבוצה.השם "שמועות"? משום שחברי הלהקה, גם אם לא הודו בכך, כתבו שירים זה על זה.
זה אינו אלבום רוק. הוא גדוש הרמוניות בעלות אוריינטציה של מוסיקת פולק ובלוז בריטי. כריסטין מקווי, הקלידנית, תיארה את ההקלטות כ"מסיבת קוקטייל לילית". מיק פליטווד המתופף אינו מביט אחורה בגעגועים. הוא מתאר את התקופה במלאת קשיים. אבל, בסופו של דבר, כל חברי הלהקה מסכימים כי מדובר באלבום החשוב ביותר של ההרכב.
האלבום כיכב משך 31 שבועות במעלה מצעד המכירות האמריקאי, נמכר ב-40 מיליון עותקים וזכה בגראמי על "האלבום הטוב ביותר" לשנת 1978.

1. Second Hand News
2. Dreams
3. Never Going Back Again
4. Don't Stop
5. Go Your Own Way
6. Songbird
7. The Chain
8. You Make Loving Fun
9. I Don't Want To Know
10. Oh Daddy
11. Gold Dust Woman

וידיאו: Go Your Own Way

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. אני לא מאמין והאלבום ממשיך להצליח עם כל זאת, בכל מקרה בתור מעריץ גדול של הלהקה אומר שכדאי לקנות לא רק את האלבום הזה אלא את כולם.
    והייתי רוצה שפליטווד יגיעו לישראל, אני לא אחמיץ את זוג הכרטיסים הראשונים שיצאו XDD
    מת עליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן