קאונט בייסי Jumpin' at the Woodside

Jumpin' at the Woodside

קאונט בייסי ואוסקר פיטרסון בדואט פסנתרים

הבי.בי.בי.סי
5/5

קאונט בייסי הקליט את השיר עם תזמורתו (Count Basie Orchestra) ב-1938. הוא נחשב אחד הקטעים המייצגים של ההרכב. הוא הגיע למקום ה-11 בדירוג הבילבורד. מאז הוא נחשב סטנדרט ג'אז. בהקלטה המקורית ניגנו ארל וורן – אלט סקסופון, באק קלייטון – חצוצרה, לסטר יאנג – טנור סקסופון, הרשל אוואנס – קלרינט.
בעוד שרבים מעניקים את הקרדיט הבלעדי על המנגינה לקאונט בייסי, היסטוריוני ג'אז  ואחרים מציינים גם את חלקו שח חבר הלהקה אדי דורהם ביצירת הקטע הזה.
דורהם עזב את הלהקה בזמן שהקטע הוקלט.  שם השיר הוא בעל משמעות כפולה –  לריקוד או שם נרדף למין. השיר מתייחס ל"מלון וודסייד"Woodside, אשר היה ממוקם בשדרה השביעית ברחוב 142 בהארלם.
צילום דואט הפסנתרנים בייסי-פייטרסון הוא  מתוך ארבע תוכניות של אוסקר פיטרסון ב- BBC  ב- 1980, השניים מנגנים את על שני פסנתרים גרנד Bösendorfer. הצטרפו אליהם להופעה ברויאל פסטיבל הול  ג'ו פאס (גיטרה), נילס פדרסן (בס) ומרטין דרו (תופים).
על קאונט בייסי (Count Basie) יליד 1904, פסנתרן ומנצח על תזמורות ג'אז, נאמר כי הוא חזר לפשטות הצלולה של הבלוז בנגינתו והמציא מנגנון דיוק, שפיסק את המקצב בעזרת ריפים נדירים. עוד אמרו עליו כי הוא פסנתרן נפלא לחימום של תזמורת ולליווי סולנים.
בייסי ניסה להצטנע: "אני מעולם לא הייתי פסנתרן טוב במיוחד. תמיד הסתפקתי בנגינת כמה קטעים קטנים, כדי לגרום לתזמורת להתחיל לנגן ולפעמים להשתעשע קצת באמצע יצירה".

Oscar Peterson & Count Basie: 'Jumpin' at the Woodside' (Live) 1980

Jumping at the Woodside – Count Basie and his Orchestra

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן