סימפוניק-צילום - חנין אלכסנדר 6

 A Kind of Magic

קווין הגרסה הסימפונית

Queen Symphonic
4/5

Queen Symphonic הוא חלק מפולחן להקת קווין מתמשך מאז מותו של פרדי מרקורי, הסולן האייקוני ב-1991. המופע מחבר בין תזמורת סימפונית בעיבודיו של המנצח ריצ'ארד סייוול עם הרכב רוק – 2 חשמליות, בס  2 מערכות תופים וקלידים  ו-  4 סולני להקת המופע We Will Rock You, מחזמר המבוסס על המוזיקה של קווין שהועלה בווסט אנד.
מבין כל להקות הרוק בהיסטוריה של המוזיקה, קשה לחשוב על אמנים, שהקטלוג שלהם מתאים יותר לעיבודים לתזמורת והרכב רוק כמו קווין.  המוזיקה של להקת קווין נבדלה מלהקות אחרות על ידי התחכום ההרמוני שלה והנגיעות האופראיות המשקפות את הרקע הקלאסי של  פרדי מרקורי. השאלה האם שתי המסורות – רוק ומוסיקה סימפונית – יכולות לחבור רלוונטית מאז ומתמיד.  כשמדובר בקווין – יש יותר ממצב להגיע לאינטרקציה.  אנחנו בעידן  הקרוס אובר: החיבורים בין קלאסי לרוק הופכים יותר ויותר נפוצים. שירי קווין ממשיכים להוות בסיס לשילוב הזה, וגם הפילהרמונית המלכותית של לונדון עשתה ערבי מחווה לשירים שלה.
המנצח והמעבד ריצ'רד סידוול עיבד את השירים והצליח לחבר בין שני הז'אנרים בשירים אחדים. סידוול הקליט וניגן בעבר עם אמנים כ – Blur, רובי וויליאמס, דוראן דוראן ופט שופ בויז, וכשמדובר בקווין -האתגר הוא הרבה יותר גדול, כי מדובר במוסיקה שחוברת לאלמנט הסימפוני תיאטרלי. אחרי חלק ראשון משעמם למדי, הצליחו שני הזמרים ושתי הזמרות  להרים את שירי קווין ואת הקהל על רגליו. ביצועים טובים היו לפיטר אלדריג' שנשמע זמר רוק בקול, בבטן ובנשמה. ג'נה לי ג'יימס הובילה את   Radio GaGa בתיאום נפלא עם התזמורת.
הניסיון ליצור חיבור בין קלאסי לרוק נשמע בחלקים מסוימים של הערב בומבסטי וצעקני מדי, כאשר התזמורת מכסה את הזמרים. מצד שני עיבודים אחדים הבליטו את היופי והעוצמה של המקור, המופע נבנה לקראת השיא של " רפסודיה בוהמית"  ועד "אנחנו המנצחים".  כאן החיבור ללהיטי קווין יצר  משהו שמתקרב לסוג הקסם של הדבר המקורי.   A Kind of Magic.

הערב (10.12) מופע נוסף בהיכל התרבות ת"א

צילומים: חנין אלכסנדר

Overture Instrumental Seven Seas of Rhye, I Want To Break Free, Play the Game,  Under Pressure,  Love Of My Life , These Are The Days of Our Lives, Killer Queen, Radio Gaga, Bicycle Race, Fat Bottomed Girls,Tie Your Mother Down, I Want It All,One Vision, Entracte Instrumental, Innuendo, Who Wants To Live Forever, Hammer To Fa, A Kind Of Magic, The Show Must Go On, Crazy Little Thing, Don't Stop Me Now, Another One Bites The Dust ,Somebody To Love, Bohemian Rhapsody. Encores: We Will Rock You ,We Are The Champions

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן