קולמן הוקינס - Desafinado 3

קולמן הוקינס Desafinado

תודה לקולמן הוקינס שקפץ על עגלת הג'אז / בוסה, טירוף שנולד בין השאר בהשראת סטן גץ

אימפולס
4.5/5

אני מקשיב לאלבום הזה לצורך התרגעות מענגת. תודה לקולמן הוקינס שקפץ על עגלת הג'אז / בוסה, טירוף שנולד בין השאר בהשראת סטן גץ בשנת 1962. בשביל מעריצי הוקינס זו היתה מעט הפתעה, אלא שהוקינס באישיותו היה מסוגל להתאים את עצמו לכל סגנון לאורך הקריירה הארוכה שלו.
סקסופוניסט הטנור האגדי בחר בסטנדרטים קלאסיים המותאמים למקצבים ברזילאיים, מוסיקה של מאסטרי הבוסה כמו אנטוניו קרלוס ג'ובים וג'ואו גילברטו וגם מני אלבאם.
התוצאות צפויות, כלומר – מענגות, במיוחד בהתחשב בכך שכל רצועה מנוגנת במקצב midtempo. ההבדלים המעטים בהשתתפותם של שני גיטריסטים בארי גלברייט (מוביל) והווארד קולינס (קצב) שמתפצלים לערוצי סטריאו נפרדים, עם הבסיסט מייג'ור הולי, המתופף אדי לוק ללא ערכת תופים מלאה, ווילי רודריגז וגם טומי פלנגן בכלי הקשה לטיניים קטנים.
נצא לבלות בלילות ריו שנות השישים עם הקטע המופק להפליא ו- "One Note Samba". לקטע "O Pato" יש מרכיב מ- "Take the 'A' Train" של דיוק אלינגטון. הקטע המקורי רי של הוקינס "Stumpy Bossa Nova", מקורו ב""Groovin' High" של דיזי גילספי. "Samba Para Bean" של אלבאם הוא סטנדרט שמצטיין בצליל המברשות המעודן של אדי לוק.
"I Remember You" הוא גרסה בלתי מאולצת ויפה לחלוטין של השיר. נתענג גם על ה"Um Abraco No Bonfa (זו של ג'ילברט ללואיז בונפה), המציג את נגינת הגיטרה הרבת הגוונים של בארי גלבריית' . הסמבה של "I'm Looking Over a Four Leaf Clover" שמנוגנת Cool.
הוקינס, האיש שמתואר טוב לב ונוח לבריות, שוחה במוסיקה הזו בתנועות מסוגננות. הוא  נפטר כעבור שבע שנים, והותיר מורשת כאחד הסקסופוניסטים הנערצים ר בג'אז, וההקלטה הזו תישאר  ייחודית בדיסקוגרפיה הארוכה שלו.

נגנים: קולמן הוקינס – סקסופון טנור, בארי גלברית' הווארד קולינס – גיטרות, מייג'ור הולי – בס, אדי לוק – תופים, וילי רודריגז – כלי הקשה, טוני פלנגן– veavs

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן