קותימן

קותימן באפריקה: Wachaga גשר בין אנתרופולגיה ומוזיקה

קותימן

4/5

תעלו על הטנדר המוזיקלי של אופיר "קותימן"  קותיאל. צאו איתו לדרכים בטנזניה אפריקה, למרגלות הקילמנג׳ארו. "וואצ׳גה״, אלבומו החמישי של המפיק, הרב אינסטרומנטליסט, נשמע גשר בין אנתרופולגיה ומוזיקה. המגמה של מוסיקאים מערביים לחבור למקורות המוסיקה האפריקאית אינה חדשה. פול סימון עשה את זה בזמנו בדרום אפריקה, יצר את האלבום המופלא "גרייסלנד", שעטנז של סגנונות מעורבים, כשהבסיס המלודי היו שירים שלו.
אלבומו של קותימן, שהחל כבר ב-2014  במסע לטנזניה (בהזמנת ספארי קומפני)  באיסוף צלילים ומנגינות שנמצאו בשכונות למרגלות הר קילימנג'רו,  הסתיים כעבור 6 שנים במיזוג  נדיר שאינו נשמע פופ אפריקאי, אלא קולאג' של צלילים אפריקאים שזור באלמנטים של ג'אז.
המראות, הצבעים והצלילים יצרו הארה חדשה של המוסיקה שגילה קותימן אצל שבטים  כמו שבט המרו (Meru) ובני המאסיי. הוא מתבסס קודם על תיעוד המנגינות המסורתיות על רקע הריקודים שבטיים שלהם. מכשיר ההקלטה של קותימן קלט קולות זמרים, צלצולי פעמונים שהיו מחוברים לגופם של הרקדנים וכלי הקשה של בני נוער שלומדים תיפוף מסורתי.
המוסיקה נשמעת  יצירה שאפתנית,  פסיכדליית ג׳אז אפריקאי בה קותימן מערבל את החומרים האותנטים עם סינת׳ים פסיכדליים, כלי נשיפה  ותופים למארג מוזיקלי נדיר.  אין כאן שירים קונבנצינאליים, אלא מוסיקה התפורה כשטיח מוסיקלי  של קולות וצלילים. מצד אחד הסינתוזים הפסיכדלים,  ומאידך הקולות העדינים של מקהלות וואצ'אגה, שמשתלבים יחד לצליל מדיטטיבי מרומם נפש.

*** ״וואצ׳גה״ יוצא בחברת התקליטים שלו ״סייאל״, במהדורת וויניל מצומצמת.

Kutiman – Awake In The Rain

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן