קנונבול אדרלי

קנונבול אדרלי Somethin Else

אלבומי הג'אז הגדולים

בלו נוט
4.5/5

זהו אלבום Blue Note (חברת התקליטים המיתולוגית שהתמחתה בג'אז ובבלוז) מובהק, מושלם למתחילים כמו גם לחובבי ג'אז ותיקים. מנגנים בו פרט לסקסופוניסט קנונבול אדרלי מיילס דיוויס בחצוצרה וארט בלייקי על תופים.
סקסופון האלט של אדרלי מוביל נפלא גם מהאספקט של מנהיג להקה. זהו תמהיל סגנונות מגניב שכולל גם רצועה שלא יצאה בזמנה – "Bangoon", שאסור לפספס, כי בגדול זהו אלבום שמשאיר בתחושה ל עוד.
האלבום שיצא בשנת 1958, הוא אלבום של סופרסטארים, המגיעים מסגנונות ג'אז שונים: מיילס דיוויס מה- Cool ג'אז, אדדרלי מבית הספר לביבופ, ארט בלייק מאסכולת ההרדבופ, האנק ג'ונס מהסווינג, ולבסוף סם ג'ונס הרבגוני על הבס. כל רצועה מצוינת מאחר שמיילס דיוויס לוקח את ההובלה ברוב השירים, והשילוב בין הכישרון שלו לכשרונות של כל האחרים הופך את האלבום הזה למשהו מיוחד מאוד.
ג'וליאן קנונבול אדרלי (יליד 1928) היה נגן סקסופון האלט המפורסם ביותר שלאחר תקופתו של צ'ארלי פרקר. לאחר שהקים חמישיית נגנים עם אחיו נאט (חצוצרה) בהשראת ההרכב של פארקר/ גילספי, הוא הצטרף להרכב של מיילס דיוויס עם ג'ון קולטריין (1958-9) והפך אלחד מחבריו הקרובים של דיוויס. חמישיית הג'אז שלו  הפכה לאחד מהרכבי הג'אז המוכרים והמבוקשים בשנות ה-60 וה-70 עם שרשרת מרשימה של פסנתרנים מביל אוואנס ועד ג'ורג' דיוק דרך וינטון קלי וג'ו זאווינול. בשלב מסוים, ניכרה אצלו פניה לג'אז פאנקי-בלוזי, והוא היה אחד הראשונים להפוך את הסקסופון שלו לאלקטרוני.

  • Cannonball Adderley – alto saxophone
  • Miles Davis – trumpet
  • Hank Jones – piano
  • Sam Jones – bass
  • Art Blakey – drums
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן