קרול קינג Tapestry

קרול קינג Tapestry

51 שנה חלפו מאז יצא האלבום. הזמן לא חיבל ביופיו.

4/5

קרול קינג Tapestry בן 51. במשך למעלה מעשור שנים בתקופת הסיקסטיז, כתבה קרול קינג להיטי ענק עם מי שהיה אז בעלה גרי גופין ( לשרילז – "האם תאהב אותי מחר" לאריתה פרנקלין – A Natural Woman ). קרול קינג היא, ללא ספק, מגדולי כותבי השירים בכל הזמנים, ו Tapestry הוא אלבום אגדי בפני עצמו שנמכר ביותר מ -30 מיליון עותקים מאז צאתו בשנת 1971.
טייפסטרי אלבום האולפן השני של הזמרת־יוצרת-פסנתרנית שיצא ב- 1971, חיבר בין כישרון הכתיבה לטון השברירי-מדוכדך משהו של קינג בשירים כ"זה מאוחר מדי", "מרגישה את האדמה נעה". “Tapestry” למעשה סימן את תחילת הפרק השני בקריירה של קינג, שבגיל 28 אחרי שניהלה שת"פ עם בעלה, ג'רי גופין, בכתיבת שירים לזמרים שונים, עשתה הסבה לסוג חדש של כוכבת פופ: אישית, מאופקת. העטיפה האייקונית של האלבום, המציגה את קינג והחתול שלה יושבים מרוצים ליד חלון בביתה בשדרת הפלאות, אמרה הכל.
האלבום ציין את תחילת  עידן הסינגר-סונגרייטריות. קינג היא מהראשונות.   יש מי שכינו את הסגנון שלה "ווייט סול", מוסיקת נשמה לבנה שמיזג בצורה מופלאה אלמנטים של פופ, בלוז וג'אז.  קינג התמקדה  ברגשות. אהבה, תקווה, חברות. "יש לך חבר", "אתה תאהב אותי גם מחר". ההפקה המוזיקלית – ללא גיטרות חשמליות זועקות, ללא הלמות תופים. מרגש עד היום. קלאסי.
קינג השתמשה בטון החם שלה אותו פיתחה כשהקליטה דגימות לשירים שלה ושל גופין שעסקו ברומנטיקה וידידות. להיטים שנכתבו לפי הזמנה בגיל העשרה שלה העשרה ובתחילת שנות ה -20 לחייה. גופין התמקד במילים – על אהבה ופגיעותה – אקסטזה, ייסורים, תחושת ההיסחפות, ללכת לאיבוד, פחדים.
השירים מתייחסים למערכות יחסים בתוך הפרמטרים הדרמטיים של חיי היומיום – נקודת מבט שנולדה מניסיונה של קינג אחרי גירושין, שבסופו של דבר הדהדה דור של נשים צעירות וסדר העדיפויות שלהן בנוגע למין, עבודה, נישואין ואמהות.
 ג'יימס טיילור, אשר עודד את קינג (אשר הייתה ידועה ככותבת ולא זמרת) לשיר את השירים שלה בעצמה, גם זכה ללהיט  מבין שירי האלבום, עם "You've Got a Friend". שני שירים נכתבו במשותף עם טוני שטרן: "It's Too Late" ו-"Where You Lead"..
50 שנה לאחר שחרורו ב -10 בפברואר 1971, “Tapestry” עומד כמסמך על סגנון ה – soft-rock של תחילת השבעים: ארבעה סינגלים מצליחים; פרסי גראמי לאלבום, תקליט ושיר השנה; מכירות משוערות ברחבי העולם עומדות על 30 מיליון עותקים, והחזרתו למכירות כתקליט ויניל.

*** האלבום  דורג  36 ברשימת "רולינג סטון", "500 האלבומים הגדולים של כל הזמנים".

**** בקיץ 2016 קרול קינג ביצעה את האלבום בשלמותו בהופעה חיה בפעם הראשונה, במסגרת פסטיבל הקיץ הבריטי בהייד פארק, לונדון, ב-3 ביולי 2016.  ההופעה יצאה שנה מאוחר יותר כאלבום הופעה Tapestry: Live at Hyde Park.

 Carole King – Tapestry: Live in Hyde Park 2016

Carole King – It's Too Late (In Concert – 1971)

הנשיא אובמה מצדיע לקרול קינג

קרול קינג פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. זה טעות !
    ג'סטין זכה ב-4 פרסים !
    גם באלבום הכי טוב וגם פריצת השנה !!!!
    הוא זכה ביותר פרסים מליידי גאגא המכוערת הזאתת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן