קרטיס מייפילד 4

קרטיס מייפילד סופרפליי

"סופרפליי" הוא אלבום של פריצת דרך במוסיקה השחורה, פסקול שנפרד בסופו של דבר מהסרט ויצא לדרכו הנצחית

5/5

אם מדברים על פסי-קול לסרטים שעסקו בשחורים בארה"ב, "שאפט" של אייזק הייס  קדם ל"סופרפליי" של קרטיס מייפילד, אבל  אני מעדיף את מייפילד על הייס במוסיקה, בתזמורים המצויינים  לכלי מיתר ולצליל פאנקי – הגרוב של הבאס ושפע צלילי החשמליות (ה"ואהה-ואהה") וכמעט שכחנו את קול הפאלצט הנהדר שלו שמצליח להעביר תחושות בקטעים כ"פושרמן", "פרדי’ז דאד", שאומרים דברים על הבעיה שמציג  הסרט – הנזק שבצריכת סמים. כמעט בכול שיר בוחן מייפילד אספקטים בחיים של השחורים בעיר הגדולה.  "סופרפליי" הוא אלבום של פריצת דרך במוסיקה השחורה, פסקול שנפרד בסופו של דבר מהסרט ויצא לדרכו הנצחית.

Disc: 1

  1. Little Child Runnin' Wild
  2. Pusherman
  3. Freddie's Dead
  4. (Junkie Chase [Instrumental
  5. (Give Me Your Love (Love Song
  6. Eddie You Should Know Better
  7. (No Thing on Me (Cocaine Song
  8. (Think [Instrumental

  9. Superfly

 

קרטיס לי מייפילד (3 ביוני 1942 – 26 בדצמבר 1999) היה זמר-כותב-שירים אמריקאי, גיטריסט ומפיק הקלטות, ואחד המוזיקאים המשפיעים ביותר על המוסיקה האפרו-אמריקנית, מוסיקת הנשמה (Soul) והמודעות הפוליטית מאחורי המוסיקה האפרו-אמריקנית. הוא זכה לראשונה להצלחה ולהכרה בהופעות עם ה – Impressions במסגרת התנועה לזכויות האזרח של סוף שנות ה -50 וה -60, ומאוחר יותר עבר לקריירת סולו.
מייפילד, שנולד בשיקגו, אילינוי, התחיל את הקריירה המוסיקלית שלו במקהלת גוספל. הוא היה בן 14, כשהצטרף לקבוצה הווקאלית The Impressions. כיוצר, מייפילד נחשב אחד המוזיקאים הראשונים שנגעו בנושאים של מודעות חברתית במוסיקת נשמה. ב -1965 הוא כתב "People Get Ready" ללהקת Impressions, שהציג כתיבה טעונה יותר מבחינה פוליטית. השיר דורג 24 ברשימת 500 השירים של הגדולים של מגזין הרולינג סטונס וגם נכנס לרשימת ה-500 של Rock and Roll Hall of Fame שעיצבו את הרקונ'רול.

.לאחר שעזב את ה –  Impressions בשנת 1970 במעבר לקריירת סולו, מייפילד הוציא מספר אלבומים, ביניהם פסקול של הסרט "סופר פליי" בשנת 1972. גם כאן פס הקול בלט בעיסוק במודעות מבחינה חברתית, בעיקר בעיות הנוגעות למיעוטים בענייני פשע, עוני וסמים. האלבום דורג במקום ה – 72 ברשימת 500 האלבומים הגדולים של הרולינג סטון של כל הזמנים.
]מייפילד נפגע קשה בתאונה אחרי שציוד התאורה נפל עליו במהלך הופעה חיה בווינייג פילד בפלבוש בבברוקלין ניו יורק, ב -13 באוגוסט 1990. כתוצאה, נגרם לו שיתוק. למרות זאת, הוא המשיך את הקריירה שלו כאמן הקלטות. הוא הוציא את אלבומו האחרון , משחרר את האלבום האחרון "סדר עולמי חדש" (New World Order) בשנת 1996.
מייפילד זכה בפרס הגראמי ב -1994 בקטגוריית Grammy Legend Award ובפרס מפעל חיים ב -1995, והוכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול, כחבר ה – Impressions בשנת 1991 ושוב בשנת 1999 כאמן סולו.. הוא מת מסיבוכים של סוכרת בשנת 1999 בגיל 57.

האתר של קרטיס מייפילד

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן