הדמעות של קרן פלס

צוחקת או בוכה?

קרן פלס

הכוכב הבא לארוויזיון 2020
3.5/5

בצלילים הראשונים קרן פלס לא זיהתה שמדובר בשיר שלה. אלדד כהן, מדריך נוער בסיכון בן 31 , בחר לשיר "כלום לא טעים" שפלס כתבה על רקע משבר בחייה האישיים. האינטרפרטציה של כהן סחטה ממנה דמעות. היא לא האמינה שאפשר להחיות את השיר הנזנח הזה בצורה כזו. אלד כהן החזיר לה את השיר לחיים בזכות שילוב של תבונה, רגש שהובילו לפרשנות אותנטית ולמוסיקליות ספוגת מזרחיות מעודנת. אם לקחת ביצוע לשיעור העוסק במהות הקאבר המוצלח – זה הביצוע של כהן.
קרן פלס היא חידה בעיני. מצד אחד יוצרת פוריה, שכותבת נהדר, גם פרפורמרית ליגת על, אבל כשזה מגיע לשולחן השופטים של הכוכב הבא לאירוויזיון היא מאבדת את זה. מצטחקקת ומבדרת את עצמה על שטויות עם סטטיק, מחלקת כחולים במהירות ובסיטונות, תובנות השיפוט שלה לא תמיד מקצועיות, ואז מגיע שיר אחד וביצוע אחד שמחזירים ליכולות היצירה שלה. הדמעות שלה הראו כמה השיר הזה קיים עמוק בתוכה, ותודה לאלדד כהן שהאיר לה אותו מחדש.
Fake Save: יש מצב להוריד את ה – Save מהתחרות? אסי ורותם, ליצני התוכנית, סיפרו שהם גדלו על להקות כמו "התבלינים", מוסיקת שנות השמונים, והם לחצו "סייב" על שיר רוק רע מאד ("נמאס לי ממך"). הוייב שייצרו התבלינים לא ממש הצליח להרים אותו למעלה. הם ניצלו בזכות ה – Fake Save.
שיר ישן: את Without You ניכסו למריה קארי. הידע של מפיקי התוכנית אינו מגיע עד השבעים,  ושמו של הזמר-יוצר שבזכותו השיר התפרסם – הארי נילסון, לא הוזכר. ראוי היה לציין כי מריה קארי אחראית רק לקאבר לשיר הזה.  לפי אמדורסקי הכישלון של נועה פרג' נגרם בגלל שבחרה בשיר  "ניינטיז מיושן" שהוא למעשה סוונטיז (1972) וכי זמרות גדולות כמו מריה קארי וויטני יוסטון הגיעו לאן שהגיעו בזכות היכולת לאפק רגש. גם כאן – חוסר דיוק: יוסטון וקארי הן זמרות ששרו רגש בטונים גבוהים, כי הן במהות הן זמרות נשמה, וההערה של נועה פרג' לשופט, כי היא מתכוונת למה שהיא שרה ושהביצוע הגיע מהנשמה – היתה אותנטית. לה היו צריכים לעשות סייב.

התבלינים – "נמאס לי ממך"
נועה פרג' – Without You
אלדד כהן – "כלום לא טעים"

אלדד כהן – "כלום לא טעים"

נועה פרג' – Without you

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. הפעם תרשה לי לחלוק עליך , התבלינים נתנו הופעת רוקנרול מעולה עם שיר מצוין , והזכירו טעם של פעם משנות התשעים (לא שמונים) הגיע להם סייב וגם דרך אגב הגיע לנועה פרג'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן