ישראל יצחקי

רגעי קסם ונוסטלגיה

ישראל יצחקי

/5

"אבאל'ה בוא ללונה פארק" תמיד הפעיל את בלוטות הנוסטלגיה. גם "אנו ניפגש", שאריק איינשטיין עשע עליו פרודיה. ישראל יצחקי מת לפני שבוע בגיל 93. מה אומר לכם השם? לא ידעתם שהוא ו"אבאל'ה" – חד הם? את "סימונה מדימונה", ,"שיר הבוקרים", "סבא פיקולינו" – מכירים? אולי השירים יגידו יותר מאשר השם. ישראל יצחקי ייצג תקופה זמר העיברי. יש מי שכינה אותו "אליל הזמר הראשון של מדינת ישראל" מאז שייסד במלחמת העצמאות את להקת "החישטרון", הלהקה הצבאית של חטיבת אלכסנדרוני,  והוציא את  אלבומו הראשון ב-1949. מאז הקליט כ-400 שירים ביניהם קאברים לשירים ותיקים מהרפרטואר העולמי כמו My Way גם "קיסאס קיסאס", "קוואנו קוואנדו", "עלי שלכת".
יצחקי הפך משב נוסטלגי  לתקופת הזמר-זרם ה'סלוני' במוסיקה הישראלית. ברשימת הזמרים היו – שמשון בר-נוי, יפה ירקוני, ישראל יצחקי, לילית נַגָּר, פרֶדי דוּרָה, אלכסנדר יהלומי. דורותֵיאה ליבּיוּ, גֶ'טה לוּקָה, יוסף גוֹלַנד, רוברט הֶלֶנסרות מימון. במקביל לאלה, היו זמרים, שלא היו מזוהים עם ה'סלוניים', ושרו בעיקר שירי ילדים ושירי ארץ ישראל: חנה אהרוני, שרונה אהרון (אימו של דייויד ברוזה), מרים אביגל, שולמית ליבנת, טובה פירון, וכמובן שושנה דמארי.
בשנות השישים עבר להתגורר באוסטרליה, שם המשיך להופיע תחת השם רל קיי. בשנת 1978 לקה בדלקת קרום המוח, חלק מגופו השמאלי שותק ומיתרי הקול שלו נפגעו. הוא הצליח להתשקם מהפגיעה וב-1985 ושב לישראל ולהופעות. 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. האם יש לכם פרטים ביוגרפיים על הזמרת רות מימון?

  2. יוסי
    שלום לך
    האוספים שלך נשמעים אצלי זה כבר מס שנים.
    השמיעה בעת ריצה בשטח פתוח.
    בזמן הארוך לא למצליח לשמוע ברצף את האוספים.
    זה גורם לעצור את הריצה ולעבור לשיר הבא ולפעמים תקוע בשני שרים.
    הייאוש גובר עברתי לערוציי הרדיו

    פרידמן ישראל

    0527909037

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן