רונה קינן אוסף

אוסף

רונה קינן

אן.אם.סי
4.5/5

אלבום אוסף הוא בדרך כלל צומת, שמרכז מבחר ממספר אלבומים בתוספת שירים כהנה וכהנה – כדי לסכם דרך. אחרי ששמעתי 16 שירים של רונה קינן, אפשר לומר – האוסף כמכלול הפתיע אותי. כשמצרפים שיר לשיר מתקבל מארג מרשים של זמרת-יוצרת.
עורכי המבחר (רונה קינן עצמה, עוזי פרויס, יזהר אשדות) בחרו שירים, שאת חלקם  הכניס הזמן לפנתיאון של המוסיקה הישראלית.  התמהיל הוא מארבעה אלבומים: "לנשום בספירה לאחור" (2004) "עיניים זרות" (2007), "שירים ליואל" (2009), "המראות ונחיתות" (2011)  בין השירים  הנוספים  שאינם נכללים באלבומיה – "הריקוד המוזר של הלב" –  ולס בדואט עם גידי גוב, "בדרך הביתה", שיר הנושא של ישראל ברייט מתוך הסדרה הדוקומנטרית של תומר היימן, "רגע" שיר של אלונה קמחי ויזהר אשדות, שהיא ביצעה עם יזהר אשדות בהופעה באמפי שוני, "אל בורות המים" של נעמי שמר, שרונה ביצעה בהלוויה של מוטי קירשנבאום. חיפשתי את "סיטואציה" של עדי רנרט, שהיא שרה עם ברי סחרוף – לשווא.
רונה קינן שרה על תשוקות בלתי מוגשמות, על מערכות יחסים בבעיה ("הפעם האחרונה"), שירים של התבוננות בתוך עצמה. שירים במנהרת הזמן המתייחסים לאביה, עמוס קינן ולדור שלו ("אתה מתעורר", "כשהקוצים היו קוצים")  אין לאורך האוסף דרמות והתבכיינות. היא שרה באיפוק מעודן, אבל הכאב והתשוקה מבצבצים מבפנים. ב"המראות ונחיתות" רונה שרה בעצב זרם תודעה – "שירים שלא כתבתי דוהרים עלי", תחושה של "משהו מאיים לחסל אותי" בטון רוגע, שפוי, בעיבוד אווירה נפלא לגיטרות חשמליות.
שירי נצח, קלאסיקה: "מבול" – "אם נשרוד את המבול הפעם/ כל חיוך יהיה שונה, נגוע" וגם שורה נפלאה כמו "למרות שאין דבר שלם יותר/ מהכאב שמתנגן בשיר אחר". "המחט והחוט" – על גבולו ביחסים – מוסיקה סלונית בטעם ישן, אחד השירים היפים שלה כסינגר-סונגרייטר עם נפלאה מיזהר אשדות ותמיר מוסקט.
רונה קינן ורסטילית, רבת ניגודים, הטקסטים שלה מורכבים ("עשר שניות") ופשוטים ("לחיות נכון"), היא מגוונת. נעה בין פולק, רוק, שרה בעברית, אבל לא מוותרת על אנגלית. My Prison By The Sea, שיר קברט סוחף ומלהיב מחדש.
המוסיקה היא קשת מרתקת של מנגינות, מקצבים ועיבודים, והיא נהנית לאורך האוסף הזה מעבודת הפקה מצוינת שעשה לה יזהר אשדות. לא צריכים האזנה שניה כדי לגלות את הרבדים שמעניקים עוצמה ועומק לשירים שלה. אם מתאהבים בקינן, זה לא תמיד משמיעה ראשונה. צריך להחזיר שלוש-ארבע פעמים לאחור. האהבה  הזו הולכת וגדלה.

שירים: הפעם האחרונה, אתה מתעורר, מבול, המחט והחוט, המראות ונחיתות, עיניים זרות, בדרך הביתה, הריקוד המוזר של הלב, My Prison By The Sea, לחיות נכון, רגע, עשר שניות, מיהו המילל ברוח, כשהקוצים היו קוצים, אל בורות המים, המעיין הזוהר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. שלום,
    תיקון קל, הריקוד המוזר של הלב, נכלל כבר באלבום עיניים זרות.
    המחט והחוט, הוא שיר חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן