רונן פרי - אם מישהו שואל

אם מישהו שואל

רונן פרי

הפקה עצמאית
3.5/5

"אם מישהו שואל/ יש רק אהבה ואושר בינינו/ גם בלילה סוער/ גשם שוטף לא ייפול עלינו"
מבקש רונן פרי באחד השירים היפים (אם לא היפה שבהם) באלבומו החדש – "אם מישהו שואל".  מילים פשוטות: אנא אל תספרי את האמת. למרות שאני שם ואת פה, בואי נשמור על מה שעשינו עד כה, על פרי אהבתנו, אני רוצה להרגיש כאילו הכל בסדר, לפחות כלפי חוץ. זה יעשה לי טוב, למרות שלא טוב. סומך על החוכמה שלה שתשמור עליהם.
מוזר? מוזר, מעניין, מיוחד. השיר "אוקיינוס" כתוב טוב, סולם מינורי, שירה רגישה ומתכוונת, מנגינה קסומה. ליווי פסנתר שמשלים  את השיר והזמר בצורה אינטגרטיבית.  אם יש שיר לאי בודד באלבום של רונן פרי – זה השיר הזה.
"אוקיינוס" הוא השיר העשירי באלבום, שנפתח עם "חולמים בהקיץ" הקצבי, שיר סטירי על היחס של הציבור למה שקורה בארצו – לא מאמינים שיהיה פה טוב, עוצמים עיניים ושרים שירים. שיר טוב, ועדיין אינו מועמד להיכנס לפנתיאון הרוק הישראלי. ב"ישראלי בחורף" מתרפק פרי על זמנים אחרים, שהיו בהם "עצבות" ו" חלום" אחרים. שיר לא שלם, שאינו מבהיר לעומק פשר הטון העצוב ומהות הגעגועים. כמעט אותו צליל קיים ב"משהו אמר לי",  סגנון פולק על התחושות הלא טובות שלו כלפי מי ש"ממשיכה לחיות מבלי לדעת".
שיר יותר שלם בעיקר מבחינה מוסיקלית הוא "קנדה" – על  הפער ביניהם ביחס למעבר למקום רחוק. "למה לא אני" הקצבי, שמתמקד בפנטזיות על הגשמות עצמיות ("אז למה לא אני למה לא אני?") זכה להפקה שהופכת אותו לשיר רוק משמעותי באלבום.
ב"מיליון הבטחות" שר פרי מחשבות של מה-היה-אילו-ידע-מה-יקרה ביחסים בינו ובינה – שמגיעות עד אלימות, אילמות, אטימות וטירוף. פרי שר בכוונה מלאה. משדר את התוגה בצורה מפוקחת. הקו המלודי היפה נתמך בעיבוד ובהפקה עשירה שיש בה מהלכים יפים בתערובת אקוסטית חשמלית של צליל גיטרות מודגש וקולות א-לה ביטלס. "קאובוי ונסיכה" – על הפערים בין הפנטזיות ביחסים לבין מה שהיו בפועל – מוליד שיר רוק קצבי מהטובים שבאלבום.
יש תחושה שרונן פרי, המוכשר והיצירתי,  עלה על  מסלול מיינסטרים איכותי של סינגר-סונגרייטר, אבל  לא תמיד מצליח להישאר עליו יצייב ברמה אחידה של זהות סגנונית, ומנגינות אולטימטיביות.

מילים ולחנים: רונן פרי
עיבודים: בועז וולף, רונן פרי, אייל ליאון קצב
הפקה מוזיקלית:  אייל ליאון קצב בשיתוף עם בועז וולף

שירים: חולמים בהקיץ, ישראלי בחורף, מישהו אומר לי, לרוץ עם הלב, קנדה, למה לא אני, מיליון הבטחות, ילדה שלי, קאובוי ונסיכה, אוקיינוס, השמש לא זורחת כאן יותר.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן