ברק אובמה ובי בי קינג

רוק נ' רול ובלוז בבית הלבן

ביל קלינטון: "אחד הדברים הנחמדים בלהיות נשיא היה שכמעט כל אמן יבוא להופיע בשבילו".

/5

נשיאי ארה"ב מחוברים למוסיקה. זה אומר משהו על הפוליטיקה האמריקאית. ברק אובמה הראה שוב ושוב, שהוא מכיר ומוקיר את אמני המוסיקה: בוב דילן, אלביס קוסטלו, סטיווי וונדר ורבים אחרים הופיעו בבית הלבן מולו ומול מישל, רעייתו. אובמה  בקיא ומעודכן במוסיקה ומפגין את אהבתו בדרכים שונות:  לאחרונה אף דירג את השירים האהובים עליו, שיצאו השנה. בין הארועים שערך – הצטרף אובמה בשירה למלך הבלוז האגדי בי-בי קינג במהלך ערב מוזיקה שחורה במעונו, בו השתתפו גם ג'ף בק ומיק ג'אגר. "המוזיקה הזאת מדברת על משהו אוניברסלי", התרגש הנשיא.
הנשיא שהראה נטיה  ברורה ומופגנת לחבור לעולם המוסיקה ולכוכביו היה ג׳ימי קרטר, שכיהן בתפקיד 4 שנים מ-1977 עד 1981. שמו של הסרט התיעודי החדש שיצא בקרוב על הנשיא לשעבר הוא "ג'ימי קרטר: נשיא רוק אנד רול". Jimmy Carter: Rock & Roll President. השבוע הופץ סרטון מקדים (טריילר) לסרט, שיועלה החודש ברחבי ארה"ב, בו מופיעים בין השאר בוב דילן, בונו, ניל רודג'רס, ווילי נלסון לצד קרטר.
"הדבר היחיד שחיבר את אמריקה זו המוזיקה שאנו חולקים ואוהבים", אומר קרטר בתחילת הטריילר החדש, תוך שהוא חושף כי דילן ונלסון הם "חבריו הקרובים ביותר".
בסרטון נראה ווילי נלסון מבקר בבית הלבן בזמן שקרטר היה בתפקיד. "עם כל הסיכויים נגדו, הוא עדיין עשה את מה שהוא חשב שנכון לעשות", אומר נלסון על נשיאותו של קרטר. "האהבה של קרטר למוזיקה הגיונית בעיניי כי המוזיקה היא קול הלב", מוסיף גם זמר הקאנטר, גארת' ברוקס.
ביל קלינטון
, נגן  סקסופון, לא החמיץ הזדמנות להזמין נגני ג'אז לסאשנים. בארכיון הספרייה הדיגיטלית של קלינטון נמצא אחדים מאמני המוזיקה הפופולריים ביותר במאה העשרים, ביניהם פליטווד מק, U2, אריתה פרנקלין, ברוס ספרינגסטין ודייויד בואי. קלינטון אוהב במיוחד רוקנרול משנות ה -50 וה -60. כנשיא, הוא הצהיר פעם כי "אחד הדברים הנחמדים בלהיות נשיא היה שכמעט כל אמן יבוא להופיע בשבילו".
לעומתם דונלד טראמפ, שרצה מאוד לשאת חן בפני עולם הרוק ואמניו, רק הסתבך מולם. חברי להקת  "הרולינג סטונס", למשל, איימו לתבוע את הנשיא טראמפ בגין שימוש בשיריהם ללא רשותם. אמנים נוספים דיווחו שטראמפ השתמש בשיריהם על אף בקשותיהם להפסיק…
ביבי נתניהו רוקנ'רול? – הצחקתם, במיוחד את אסף אמדורסקי, אפרים שמיר ומתי כספי. הוא עוד יסגור איתם חשבון.

דואט של ברק אובמה עם בי בי קינג

ביל קלינטון מנגן בלוז בבית הלבן

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן