0y0a8585

מופע משותף לפסטיבל הפסנתר

רותם אור עם יחזקאל רז

גלריה, מוזיאון ת"א
4.5/5

הערב נגמר לה ולפסנתרן שלצידה מהר מדי, אולי משום שלרותם אור (Totemo) אין מה לומר בין השירים, והיא משאירה למילים ולמוסיקה להגיד את הדברים. זה אינו פשוט: מי שלא מכיר את הטקסטים – יש לו בעיה.

I'm a charged body, but I don't know which kind/ be careful around the edges/ they're shifting left, they're coming back/ you can't explain why/ it's so sad to see how
the damage is done 
"אני גוף טעון, אבל אני לא יודעת איזה סוג /  תהיי זהירה בקצוות / הם נעים שמאלה, הם חוזרים /אינך יכול להסביר למה /זה כל כך עצוב לראות איך /הנזק כבר נעשה" 
היא מביעה בטון רך מודעות מפוקחת למצב של חוסר שליטה ביחסים שבינה ובינו. מתברר כי הידע שבידך אינו מספיק. דברים נעים בכיוון הפוך ממה שחשבת. ההבעה של אור רכה, אך מגעת. מאופקת אך, רבת כאב. דרמטית, אך נטולת רגשנות. הטון הוא תרשים שמשרטט התחושה שלאחר הכישלון, לאחר שהנזק נעשה, ואין עוד מה לעשות.
המוסיקה של Host היא מהאלבום Heavy as My Dreams, מהסוג שיתועל ע"י תאבי הגדרות אל נתיב האינדי או האלטרנטיבי. רוק אלטרנטיבי בשפה האנגלית אינו עוד חידוש בארצנו דוברת העברית. חייבים להודות: קיים צורך עמוק אצל יוצרים צעירים מוכשרים להביע עצמם באנגלית.
יחזקאל רז, שליד הפסנתר, המוגדר בתוכנייה "פסנתרן ואמן סאונד", הציב על הפסנתר אייפד כדי לייצר אלקטרוניקה המעטרת את שירתה של רותם אור, לסייע לה לשדר את תחושותיה. המוסיקה שלה הזכירה בחלקה משהו מהאמנות של קייט בוש.
ב – Hits קשת הגוונים נמתחת ממערב ועד מזרח רחוק באמצעות צליל ה –  guzheng , מעין סיטאר, כלי פריטה סיני. זהו פופ אינטימי הנשען על עיבוד מתוחכם, ביטים אסרטיביים, קול מעודן, שרה בטונים מדויקים את המילים. השיר הוא מתוך אי.פי חדש  Desire Path העוסק בשינויים ביחסים של אור אל הקרובים אליה בעקבות  מחלת הסרטן בה חלתה. במקום להיכנע למחלה, ניסתה רותם לתרגם את הכאב ואת ההתמודדות ליצירה. בשיר Whois שרה רותם בשילוב של אקוסטי ואלקטרוני  על יצירה ויצירתיות:  "מי ממתין במקום בו מתחבא השיר" – Who is waiting in the place where the song is hiding, hiding Sometimes all I really need Is a smaller crowd I'm filming that guy Who's filming that guy Who's filming that guy Who's filming We are dying We are dying
רותם אור יוצרת מארג יחסים של מתחים בין טקסט למוסיקה. נמצאת בתוך ובין המילים. המוסיקה היא ניו פולק, מוסיקה אלקטרונית ועיטורי מזרח רחוק מיוחדת בליריות שלה, ברגישות ההבעה.
וכן, נחזור על האזהרה: אל תגיעו להופעה של רותם אור בלי להכיר את הטקסטים. היא מסוג האמנים שדורשים הקשבה קשובה לכל ניואנס. הקיצר, תכינו שיעורים.

Dreamit
Hits
Whois
Opposite
Kick
Heavy
Host
Seesaw
Prime
הדרן
88 Fingers יחזקאל רז – סולו פסנתר
Time To Shine

צילום: מרגלית חרסונסקי

Whois

Heavy

Prime

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן