רותם כהן הכל היה אחרת

רותם כהן הכל היה אחרת

אם אליה רוסיליו התכוון להביע הזדהות עם מרים פרץ - פספס בגדול, גם באשר להתאמת המבצע לשיר

מילים ולחן: אליה רוסיליו עיבוד והפקה מוזיקלית: אריאל טוכמן
3/5

יוצרים כבר אינם מסתפקים בהזכרת שמם בשורת קרדיט, אלא נכנסים חזק לתוך הפריים. אליה רוסיליו נמצא גם בכותרת השיר ("המחברת של אליה") בביצוע רותם כהן וגם בקליפ המצורף. מה הטעם?  יצירתי, נטו כבוד? אולי נסיון לשנות דפוסי חשיבה: היוצר אינו פחות כוכב מהמבצע? יש עודה סיבה: הפעם מדובר ב"פרויקט" – "המחברת של אליה", וב"פרויקט" אתה צריך לא רק להיכתב בשמך אלא להיראות בגופך.
לעצם העניין: אליה הפקיד בידי רותם כהן שיר על אהבה וזיכרון. בעיה: השיר מושר בלשון נקבה. לפי הקומוניקט אני מבין , שהוא נכתב בהשראת מרים פרץ ששכלה את שני בניה. המאזין ברדיו אינו מקבל את המידע החוץ שירי הזה. העיצבון והזיכרון עשויים להייחס לכל אהבה כואבת. לא ברור מדוע השיר לא ניתן לביצוע לזמרת, ומכל מקום אם אני רותם כהן – הייתי חש אי נוחות.
השימוש בדימויים מהטבע אינו חף מהשפעות ("חופים הם לפעמים"), ומכל מקום השימוש בעונות השנה לצורך מטפורי – מאולץ משהו. המשפט "זכרונות זה דמוקרטיה" תקוע כאן כמו עצם בגרונו של הזמר.
המנגינה העגמומית מייצרת אווירת רגש נוגה לא מיוחדת המתאימה כאמור לכל שיר אהבה וזיכרון. אבל אם אליה רוסיליו התכוון להביע הזדהות עם מרים פרץ – פספס בגדול, גם באשר להתאמת המבצע לשיר.

רותם כהן הכל היה אחרת מתוך המחברת של אליה בימוי וכוריאוגראפיה: עוז מורג קדנים: רותי אהרוני , שי והב ,שחף בוארון

הכל היה אחרת אם הייתי מעיזה/ כמו עלה סתויי לנתק את האחיזה/ שלי ממך, ליפול לאדמה
האהבה הזאת חלפה מכאן כמו קסם/ השמיים תרגמו געגועי לגשם/ אולי בעצם,עצוב לי עכשיו
וכשחופים שוכחים שמות/ אותך אני אזכור לעולם/ בסוף אנחנו ניפגש/ כמו שמש וים
וללב דרכים לא נגמרות/ הלכתי כבר בכולן/ בשבילך תמיד זה בשבילך
ובמרחק הזמן אני יודעת להגיד/ זיכרונות זה דמוקרטיה/ בוחרים בי תמיד/ ואני לא רוצה/ אבל זה ככה
ומי יציל אותי כשהלילה מכסה/ עכשיו אני מבינה שהלכה למעשה/ אני שלך מה שלא תעשה

אליה רוסיליו פייסבוק

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות