דודו איבגי עברי ליד3

שובו של האיבגי – נשמה טובה ריאליטי

אקס פקטור

עברי לידר מתנצל בפני דודו
/5

זה היה ברור כמו שמש ישראלית ביום קיצי: אחרי המחאות על הדחתו – דודו איבגי יוחזר. מה זה חזר. חזר בגדול. באקס פקטור נוסח ישראל, אין חוקים. הדחות? אין בעיה. צפו להתפתחויות טובות. אם תקום מחאה, ישברו את החוקים.
בפרק הזה, שלפני השידורים החיים, אחרי שמחזרו בצורה מעייפת את  החומרים שהביאו את המתמודדים לשלב ההופעות החיות, הכניסו בסיום את הקטע על החזרתו של הדודו. איך עושים מהמניפולציה סיפור: עברי לידר, השופט שהדיח אותו, נשלח לשדרות, כאילו בהפתעה, להתנצל ולבשר לו: דודו, טעיתי,  פספסתי, התבאסתי, ו … ברוך הבא לשלב ההופעות החיות של האקס פקטור"… ו"אני שלם שהחלטתי להחזיר אותך". וגם: "אנחנו שופטים בני אדם. ברור שנטעה", "החוקים אומרים אמנם שלושה לכל שופט, אבל בתוכנית מוסיקה, חוקים קוראים שישברו אותם"…
אלה דברים שרשמתי מפי עברי לידר. "ברור שנטעה", ו"חוקים קוראים שישברו אותם". הייתם מאמינים?
הוראות במאי התוכנית לדודו איבגי: כשעברי נכנס, תישאר טבעי, אל תעשה שום מאמץ להיראות אחרת ותעשה פרצוף של מופתע. אכן: איבגי שיחק את המשחק חצי גוף עירום בכובע וצעק לעברי  – "הצלת אותי", וגם: "עברי יצא תותח, אין עליו נשמה טובה".
נשמה טובה ריאליטי. כלומר: לא פספסו את הסיכוי להפוך את המניפולציה להון רייטינגי: דודו איבגי לוקח את השופט לטיול בשדרות, ומגיע עד פרוספר מהמכולת. אחרי הפגישה איתו אומר עברי לדודו: "אני חושב שפרוספר מקסים, אבל אתה לא צריך להמשיך לסחוב קרטונים במכולת שלו. אתה צריך להופיע על במות בשירה ובמשחק, ואני מקווה שהאקס פקטור יהיה ההתחלה שלך להגיע לשם, ואני חושב שזה מגיע לך" הוי. הצדקנות הזו, ההצגה המתחנפת והמבחילה. זולגות הדמעות מרוב  ה ת ר ג ש ו ת .
בפרק ההדחה שלו, תמהתי מדוע הוא הולך הביתה. כתבתי אז: "הוא האקס פקטור הכי מיוחד שאפשר לקבל בתוכנית הזו. יש לו מצד אחד, דימוי של השכן הכי  מסכן שממול, הבחור מהמכולת של פרוספר בשדרות. מצד אחר: שנון, מיוחד, חוכמת חיים, ובעיקר: בחירת השירים שלו היא הכי מקורית, שהייתה בתחרויות הריאליטי מוסיקה. הוא הקאבריסט האידיאלי: לוקח שירים עבריים קלאסיים ומעניק להם פרשנות אישית נפלאה
מול עברי לידר, שופט קטגוריית הבנים, הוא בחר ב"כמו ציפור מטורפת", שיר ישן המוכר מהביצוע של יזהר כהן, ועשה מזה קאבר מטורף, שהחזיר לחיים את השיר על כל עוצמתו הדרמטית. עברי נראה הלום, כמוהו, היועץ,  נתן גושן, שאמר- "מה זה הדבר הזה?!" ובכל זאת – הודח.
אז אם ההדחה לא הייתה חלק ממניפולציה, שסיומה ידוע מראש, אז הטעות של לידר נראית בלתי נסבלת בעליל. כלומר: איך יתכן, שהשופט המקצועי נדהם מהביצוע של המתחרה ומעיף אותו?!  ואיך הוא מחזיר אותו אחרי ההדחה בקלות שכזו?! שפטו בעצמכם.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן