שון פול

שון פול חוזר לישראל

דאנסהול

/5

מי הכתיר את פול שון "מלך הדאנסהול" (תת ז'אנר של הרגאיי) ? נו טוב, לקראת ההופעה בהיכל מנורה אפשר להודות בדבר אחד: הדנסהול מיוסיק הוא אהבתו הראשונה של פול. פרט לבוב מארלי, הוא האמן המצליח ביותר שיצא אי פעם מג'מייקה, אבל רחוק מההרדקור של הרגאיי והרסטפארי. לעיתים ניסה להתמקד בנושאים חברתיים, אבל לא על כך משלמים בשביל לראות אותו, אלא על מוסיקה קליטה המתפרשת על קשת סגנונות – רגאיי, ראגה, ריתם נ' בלוז.
שון פול, Sean Paul, יליד ג'מייקה הוציא בשנה שעברה את אלבומו השישי Full Frequency. זהו אלבום של שיתופי פעולה, ביניהם 2 Chainz, ניקי מינאז', איגי אזליה, Nyla, פרינס רויאל, דמיין מארלי. יש מבקרים שתהו מה צריך שון פול כל כך הרבה אורחים? האם אינו יכול לעמוד בזכות עצמו? עוד בעיה אצלו: השירים אינם מייצרים שיאים. המוסיקה בחלקה חוזרת על עצמה, בעיקר מוסיקה שיועדה לגרום לך לקום ולרקוד.
מוסיקה שהיא תערובת של ז'אנרים – פופ, ריתם נ' בלוז, דאנס, גוונים של רגאיי. ביטים אלקטרוניים Synth beats הם בסיס השירים, מעניקים למנגינות וייב של דאנס. הביקורת לא נפלה מהאלבום הזה, בעיקר מהטקסטים השבלוניים השזורים בחזרות על מילים כמו  “nigga”ו – “hoe”, ובעיקר בגלל ששון פול לא הצליח להגיע באלבום הזה לשירים גדולים באמת.

שם מלא: Sean Paul Ryan Francis Henrique. נולד: 1973. St. Andrew ג'מייקה. בנעוריו – אתלט ושחיין מוכשר. שחקן כדור מיםהוא הפך DJ אחרי שכתב את השירים הראשונים שלו.חברים מלהקת הפופ-רגאיי Third World  עוזרים לו ב-1993 להגיע למקומות הנכונים בעסקי המוסיקה. . להיטים ראשונים: ג'מייקה 1996. השיר הראשון  "Baby Girl". ב-1999 פול מגיע לטופ טן במצעד הראפ בבילבורד עם Hot Gal Today. אלבומו הראשון Stage One , שיצא ב-2000 היה סוג של אסופת להיטיו עד אז. אפשר לומר שאלבומיו המקוריים הראשונים שפרצו למיינסטרים היו  – Dutty Rock ב-2002 ולאחריו ו – The Trinity  ב-2005. שניהם הגיעו לצמרות מצעדי המכירות. שניהם, אגב, זכו לביקורת הטובות ביותר בקיירה של פול. אפשר להוסיף גם את Tomahawk Technique שיצא ב-2011.

על הופעתו בישראל ב-2007

שון פול בהופעתו השנה  במרוקו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן