שלומי שבן רע מוכיח - מנטרה

מנטרה

שלומי שבן ורע מוכיח

מילים: שלומי שבן לחן: שלומי שבן רע מוכיח עיבוד והפקה מוזיקלית: רע מוכיח
4.5/5

אילו נערך סקר על זוגיות, סביר שבני הזוג רבים היו מאמצים את רשימת התסכול הזו, שעוסקת בזרות בין אנשים קרובים ומתעדת את האמביוולנטיות המלווה זוגיות יציבה כביכול ובני זוג המנסים לשמר אותה, כברירת מחדל מועדפת.
שלומי שבן חיבר את החזרתיות שבאמירה למעין תודעה מוסיקלית רפטטיבית, שעוברת לאורך השיר שאין בו כמעט שינויים מלודיים. אמירת המנטרה יוצרת צליל מיוחד המושפע מהתדר והתדירות בה היא נאמרת. המהלך המוסיקלי כאילו חסר התפתחות, אבל יוצר מתח מיוחד כדי לבטא מצב סטבילי.
האקספרימנט של שלומי שבן את רע מוכיח מייצר קו אווירה ג'אזי משהו,  שמשדר נכונה את מצוקת הדובר המתוסכל בקול שנשמע כמו על בהונות האצבעות. הקו המלודי מתעבה בתזמור אווירה "שקטה", בשילוב מצוין של צליל ההקשה מינימליסטי, פסנתר חיוני, ולקראת סיום –  צליל החצוצרה עשן של אבישי כהן שמתמזג היטב לקראת סיום ב"אני מעדיף אותך".  כאשר הנמכת הטון הולכת עקב בצד אגודל עם הפואנטה. זהו ניסיון מיוחד, נועז של שני המוסיקאים לרדת מהנתיב המרכזי לשביל צדדי כדי לייצר נרטיב מוסיקלי מרתק. הקליפ שמתלווה – נראה כמו חלק בלתי נפרד מהיצירה.

**** השיר הוא חלק מפרויקט שהחל לפני ארבע שנים, כאשר הזמין "פסטיבל הג'אז בים האדום" הזמין אצל שלומי שבן  הפקה מיוחדת.  שבן חבר לרע מוכיח והשניים החליטו להציג את "לאבלופינג" –  הופעה שתורכב משירים חדשים בלבד שנכתבו בטכניקה שהייתה חדשה חדשה לשניים: עבודה משותפת בשלט רחוק.
רע (בניו יורק) יצר "לופים" שהורכבו ברובם מסמפולים של קטעי ג'אז משנות ה-50 וה-60, ושלומי (בתל אביב) כתב  שירים על ובהשראת ה"לופים".
בשלב השני נפגשו השנייםבארץ לעבודה וכתיבה משותפת, ובשלב השלישי יצרו  "סופרגרופ" שכללה את אבישי כהן (חצוצרה), אסף אמדורסקי (מקלדות), ברק מורי (בס) ויונתן אלבלק (גיטרות).

במאי קליפ: חן מחלוף שחקנים: נעמי לבוב, ליאור אשכנזי

את מצמצמת אותי/ את מצמצמת אותי/ את מטמטמת אותי/ את מטמטמת אותי
לא מקדמת אותי/ לא מקדמת אותי/ רק מסממת אותי/ רק מסממת אותי
לא מחממת אותי/ לא מחממת אותי
מכל מגוון האפשרים/ נותרנו שני מקבילים זרים/ לא נזהרים/ או נזהרים מידי
אני לא זוכר מתי/ אני לא זוכר מתי/ זה קרוב כל כך/ או רחוק מידי
את לא מתכוונת אלי/ לא מתכוונת אלי
אני מעדיף אותך.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן