מתן צ'פינסקי צילום מרגלית חרסונסקי

שלישיית Beats & Pieces + שישיית Telavana

ג'אז במתחם התחנה

מועדון המוזיקה "טרמינל 4", מתחם התחנה, תל אביב
4/5

האם מועדון "טרמינל 4" במתחם התחנה בת"א עומד להפוך ל"בלו נוט" של ישראל? אמרו לי: נסחפת. המקום אפילו אינו מוגדר מועדון ג'אז, גם אם מישהו חשב שהוא יחליף את מועדון "שבלול" ז"ל, כנראה התבסס על  wishful thinking. ג'אז נטו מעולם לא היה מודל כלכלי אפילו בתל-אביב. 
הגענו לפתיחה. המקום – פוטנציאל גבוה. לפי פיזור השולחנות והמלצריות המתרוצצות, זה יהיה ככל הנראה דגם של זאפה. לא רק בירה וג'אז, אלא גם נקניקיות וחרדל וכל מקצב וסגנון. איך התאפשר ערב ג'אז של שני הרכבים ישראלים? נגיד תודה ל "קהילת הג'אז החברתית", שנוסדה ע"י חובבי ג'אז במטרה אחת – ליזום ולייבא הופעות ג'אז מובחרות באמצעות רכישה מוקדמת של כרטיסים. לפנים ומאחור עומד המנהל האומנותי והמפיק ברק וייס.
התחלנו בטריו  Beats & Pieces בהנהגתו של הסקסופוניסט מתן צ'פניצקי ("ימן בלוז", עומר אביטל) עם רן לוי בבס ואדם כהן בתופים. השלישיה מנגנת ג'אז מקורי. צ'פינצקי הוא מסוג הנגנים שמספרים סיפור בדרכו הלוהטת. הנגינה שלו רבת נשמה ועוצמה, והוא מצליח להפוך את השלישיה ליחידה מאוד מהודקת ויצירתית. הטריו ניגן קטעים מהאלבומם Alter Ego, שיצא בסוף שנת 2018. זה נשמע  ג'אז פאנקיי, מהוקצע, עם אנרגיות מוספות של רוק ומקצבים אפריקאים. חזק מאוד. אנרגטי, מיוחד, סוחף.
המנה השניה בערב הפתיחה פזרה משב רוח קליל יותר: ג'אז עם כל דבר, מהקאריבי ועד האוריינטאלי. החלילן הוירטואוז איתי קריס (לוס הצ'רוס, אדמר קסטניידה, ועוד), המתגורר בניו יורק, נמצא  כבר 15 שנה  בחזית סצנת הג'אז של ניו יורק עם אחדים מהמוסיקאים האפרו-קובניים המובילים בעולם בתחומי המוסיקה הלטינית והסלסה. (היה מועמד לגראמי עם אורקסטה אקוקאן Orquesta Akokán.
קריס הוביל שישייה הנקראת  Telavana (חיבור של תל אביב והאוואנה), המשלבת בין המלודיות והמקצבים הלוהטים של המוסיקה האפרו-קובאנית והקאריבית, עם צלילי המזרח התיכון – מהרי האטלס ועד לחיג'אז. עם קריס לא ניגנו מי שהקליטו את אלבום הבכורה של ההרכב, אלא שישייה מקומית –  יונתן וולצ'וק המצוין בטרומבון,  תומר בר בפסנתר, אברי בורוכוב בקונטרבס, אביב  כהן – תופים, חן "פפה" מאיר בכלי הקשה. המוסיקה מגשרת בין המזרח התיכון, צפון אפריקה, הקאריביים  וג'אז. התוצאה: תמהיל מלא חיים של מקצבים ומרקמים  שקרץ ליושבים לקום.
Beats & Pieces ו – Telavana נשמעו יריות פתיחה מבטיחות  בחיי המוסיקה והלילה של תל-אביב. טרמינל 4 יכול להביא משב רוח רענן לעיר דווקא במוסיקה ייחודית, שאינה מתיישרת על קו המיינסטרים של הזאפות.

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן