שנה למותו של ניל פירט

שנתיים למותו של ניל פירט, גדול מתופפי הרוק מלהקת ראש

פירט ביקש לשמור בסוד את מאבקו במחלת הסרטן

/5

ניל פירט, המתופף האגדי של להקת הפרוג-רוק Rush, נפטר בינואר 2021 שעברה לאחר מאבק בן שלוש שנים בסרטן המוח. פירט נחשב לאחד המתופפים הגדולים בתולדות הרוק, ובמשאלים-סקרים רבים דורג ראשון. אשתו וחברי להקת ראש סיפור השבוע, כי פירט ביקש לשמור בסוד את מאבקו במחלת הסרטן.
אלקס לייפסון מ"ראש": "הוא רק רצה להיות בשליטה. זה היה פחד גדול שלו. הוא בכלל לא רצה את תשומת הלב הזו. ובהחלט היה קשה לו לשקר לאנשים או לעקוף או לסטות איכשהו. זה היה ממש קשה.”
ניל אלווד פירט  Neil Elwood Peart ‏היה בן 68 במותו.  המתופף וכותב השירים של להקת ראש זכה בפרסי מוזיקה חשובים על ביצועיו כמתופף בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-20, ונודע בשל טכניקות התיפוף המקצועיות והוירטואזיות שלו.
ראש הוקמה ב-1968, אבל קיבלה את זהותה – כשלישייה שבה חברים גדי לי כזמר, קלידן ובסיסט, אלכס ליפסון כגיטריסט ופירט כמתופף – רק אחרי שפירט החליף ב-1974 את ג'ון ראטסי שהיה ממייסדי הלהקה. התיפוף של פירט היה מורכב ועוצמתי, ותרם משמעותית לדינמיקה של להקה. מתופפים העריצו את הנגינה שלו. בנוסף לתפקידו כמתופף, פירט גם כתב את מרבית שירי הלהקה, השירים הצטיינו בכנות ושידרו את אמונתו באידיאלים עד כדי תמימות. עם זאת, פירט הפך  ריאליסטי עם השנים, ובראיונות נדירים בשנותיו האחרונותצחק  רעינות האידיאליזם הטהור שבער בו בצעירותו. השיר Limelight בהשראת שייקספר ביטא את רצונו להישאר אדם פרטי. פרסום וחשיפה היו ממנו והלאה, העדיף להמעיט במפגש עם מעריצים, גם חש אי נוחות מול ההערצה שהופנתה אליו.

בנוסף להיותו מוזיקאי, פירט היה גם סופר. הוא פרסם מספר ספרי זיכרונות, בהם כתב על מסעותיו. אחרי סיבוב הופעות של הלהקה ב-2015, פירט פרש מהופעות ונימק זאת בעייפות פיזית. רק אחרי מותו התברר כי  סבל מסרטן המוח במשך שלוש שנים וחצי.

שנה למותו של ניל פירט – סולו תופים בהופעה בפרנקפורט 2013

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן