אביב גפן נותן כתף לקמפיין הבחירות של נתניהו

אביב גפן נותן כתף לקמפיין הבחירות של נתניהו

גפן חוטא מצד אחד בחטא היוהרה ומציג עצמו משורר המחאה המקומי הגדול ביותר,  אבל משחק אותה דו-פרצופי כשנוח לו

/5

היה לי קשה לראות את אביב גפן ליד ביבי נתניהו מעניק לו את האשראי על מבצע החיסונים, כאילו הוא נועד רק כדי לפתוח את עולם האירועים והתרבות. החיסונים, יש להזכיר לגפן הם חלק בלתי נפרד מתפקידו של מנהל מדינה, והם קודם כל בשורה לאלפי אנשים שנמצאים בסיכון. עולם התרבות ייפתח בסופו של דבר עם כל המשק, שבועיים פחות, שבועיים יותר. לא לשם כך התכנסו גפן, ראש הממשלה ושר האוצר.
היה לי קשה לראות את אביב גפן, מוסיקאי מחאה כביכול, נותן כתף לקמפיין הבחירות של ראש ממשלה, שסימן גם אותו, כמו שסימן את הציבור הערבי, כחלק ממסע הקידום שלו לקראת הבחירות במרץ 2021. אני בטוח, שגפן לא טיפש, ובכול זאת שיתף פעולה.
שבעים  מיליון שקלים יחולקו לעולם התרבות דרך הרשויות המקומיות, אמר ביבי. הוא שכח לומר מה יעלה בגורל הכספים האלה: הם לא ילכו לאמנים העניים או הותיקים שבאמת זקוקים להם. הם יממנו את האמנים העשירים בחגיגות העצמאות כחלק מהלחם והשעשועים, בשעה שאלפי משפחות קורסות כלכלית.
"הבשורה לעולם התרבות" שנתניהו הכריז עליה היא קודם כל בשורה למסע הבחירות שלו.
אביב גפן אמר שישראל תהיה הראשונה לפתוח הופעות. לא בטוח שראש הממשלה חתם לו על ההצהרה הזו. הקורונה לא ממש מתנהגת לפי לוח תאריכים שנקבע ע"י מישהו. עם כל החיסונים – הזינוק בתחלואה, מספר המקרים הקשים והמתים לא ממש מאפשרים לאביב גפן לפתוח יומן.
נתניהו ניצל את המעמד עד תום. פתיחת עולם התרבות לא ממש מדירה שינה מעיניו. משפטו שבשער, נצחונו בבחירות – הם שהביאו אותו לחלק שבעים מיליון שקלים לאמנות. מדובר בטקטיקה ובאסטרטגיה, שהוא מוביל במסגרת אני ואפסי עוד, בה הוא התחבר גם לנועה קירל ולעדן בן זקן בשיר המשותף "יש בי אהבה". יש בו קודם כל אהבה לעצמו.
היה לי קשה לראות את אביב גפן ליד נתניהו ממש כפי שהיה לי קשה לראות את לחיצת היד הצדדית שלו למצלמות עם ישראל כץ, שר האוצר, לפני כמה חודשים. אביב גפן מנסה לעזור לקהילת האמנים, ואולי השיג משהו עבורם אבל כמו אז, הייתי קודם כל מצפה ממנו להסתיר את ההתחככות הזו עם פוליטיקאים, שמייצגים את אחת הממשלות השערורייתיות בתולדות המדינה. זו שמנהיגה יוצא בפומבי נגד שומרי הסף שלו בתוך היכל המשפט, שמוביל אל פשיטת הרגל של הדמוקרטיה, ממשלה שלועגת לעניי הקורונה בהתרחבותה הפוליטית חסרת האחריות והמצפון.

אני עדיין מאמין ביכולת של זמרים-יוצרים מובילי דעת קהל להפגין מחאה אמיתית. התמונה הזו של גפן עם ביבי היא תמונה של התרפסות וחיבוק, לא של מחאה, לא של ביקורת כלפי שלטון, שדואג קודם כל לעצמו.
מצד שני: למה שנדרוש מאביב גפן דרישות, כאשר הוא מתיישר עם הקמפיין של ביבי על רקע החיסונים. גם הדמעות שהוא הזיל בהזדהות עם הציבור החרדי לא יבלבלו אותי. גפן חוטא מצד אחד בחטא היוהרה הטיפוסי לו, ומציג עצמו משורר המחאה המקומי הגדול ביותר, אבל משחק אותה דו-פרצופי כשנוח לו. כיוצר-זמר אביב גפן מעולם לא היה הזמר הפוליטי החשוב שצמח כאן. מאז "הדור המזויין" לא קרה איתו משהו משמעותי כזמר יוצר לוחם אותנטי.
פתאום "חוזר בתשובה", מזיל דמעות על החרדים, מתחרט על חיי הפאר ומבטיח למכור את רכב היוקרה שלו. פתאום לא אוהב את החיים הטובים, פתאום הוא המייצג של הדור המחוסן, כשעדיין יש כאן דור מזוין ודפוק ענק של אנשים צעירים שחרדים לעתידם. להאמין שהקורונה שינתה אותו? פופוליסטים כמוהו אינם משתנים.

אביב גפן נותן כתף לקמפיין הבחירות של נתניהו

אביב גפן פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן