אביתר-בנאי-צילום-מרגלית-חרסונסקי

חתונה לבנה

אביתר בנאי

מילים ולחן: שלום חנוך עיבוד: אביתר בנאי ואמיר צורף. הפקה: מוסיקלית: אמיר צורף
3.5/5

שלום חנוך כתב ושר על חתונה עם אותות סכנה, שאין ממנה חזרה לאחור, חלום שאינו יכול ממנו להקיץ. אביתר בנאי שר את זה במסגרת אלבום מחווה ל"חתונה לבנה" שכולל קאברים של זמרים שונים, האלבום המיתולוגי של שלום חנוך מ-1981. חנוך כתב אלבום שהגיע מתוך חשבון נפש נוקב, סרקסטי עם המוסד הכי מקודש בחייו של האדם – "אנחנו זקנים תסתכלי בתמונה/ ילדים אבודים חתונה לבנה". מצד אחד בוקר חדש שמאיר מצד אחר – ילדים אבודים.

הקאבר של אביתר בנאי לוקח את השיר למחוזות רומנטיים. יכול להיות שאני שבוי מדי בגרסה של שלום חנוך, אבל מה לעשות שהביצוע של חנוך אכן מטעין את השיר בעוצמה הרוקיסטית שהולמת את הטקסט האירוני. יש כנראה סוג של שירים שקשה ואולי אף לא חיוני לעשות להם אינטרפרטציה חדשה. נדמה לי שזה השיר הזה. אני מעדיפו בגרסתו המקורית.

על "חתונה לבנה" – שלום חנוך

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. ניר,
    כבוד לבנאי יש גם יש, הגם שאינו זקוק לכבוד שלי, עם כל הצניעות. אך צריך להודות שלמרות היותו אומן רציני, אבייתר בנאי אינו מתקרב לעוצמה האדירה של שלום חנוך, הן בכתיבה והן בביצוע. אביתר בנאי הוא צדיק בדורותיו, על משקל סיפור נוח. כדאי לנו לזכור את אומני העבר כדי להבין באיזה מצב נמצאת המוסיקה הישראלית של היום.

  2. עודד, שוב אני מפציר בך… תן כבוד לאחד המבצעים הגדולים בדור הזה! הבנאדם הוא מאסטר פיס ווקאלי ואותי באופן אישי הוא הצליח לרגש ממש בביצוע לשיר הגדול הזה.

  3. אתה צודק יוסי. עדיף ללא ספק לשמוע מבצע בעל שיעור קומה כשלום חנוך, לעומת בנאי שמבצע כל שיר באותו האופן. כאן אפשר לראות מה רב המרחק בין מבצעי העבר למבצעי היום- אז היו גברים עם ביצים של יען. היום יש רכיכות עם ביצי דגים. אינני טוען שאביתר בנאי הוא רכיכה. אך הוא בהחלט נשמע כמו רוקיסט במשקל נוצה לעומת חנוך האדיר. עיבוד מעניין, אגב, הגם שהשימוש בארפג'ים של גיטרה חשמלית הוא במקרה הטוב קלישאה שחוקה. במקרה הרע- עצלות יצירתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן