החברים של קריבו

אהבת פועלי הבניין

החברים של קריבו

זאפה הרצליה
3.5/5

יש! אפשר להירגע. יש תשובה אשכנזית למחרוזות המזרחיות. מי שהלך שבי אחר "רביבו"  יקבל עכשיו את "קריבו". כל קשר לא מקרי בהחלט.
רביב בן מנחם ("רביבו")  גרם לצונאמי של מחרוזות מוסיקה ים-תיכונית-מזרחית.  לא בטוח ש"קריבו", הלא הוא דוד קריבושי, שמפעיל שלישיית זמרים לערב שכולו שירי שלישיות של פעם,  מסתכן במתחרים. הוא יכול ללכת גם על ערב של צמדים. אין כאן משהו שאפשר לרשום עליו פטנט.
תזכורת: הקומבינה הים תיכונית עבדה על שרשראות להיטים מחוברים זה לזה – המונעים במתכוני קצב לצורך שירה בציבור, ריקודים, עינתוזים וכל מה שתרצו. המתכונת הזכירה את מחרוזות Stars On 45? פרויקט הולנדי תחילת השמונים שלקח להיטים מכל הבא ליד וחיבר אותם על נוסחת דאנס-דיסקו נונסטופ. העיקרון: צור שרשראות להיטים מחוברות להאזנה קולחת. אל תסבך. אל תכביד בעיבודים מורכבים. כמה שיותר עיבודי שטנץ-מכונה, ותכניס כמה שיותר שירים, סלט ושאר ירקות, שים אותם על פס יצור ותריץ. אין פה שום בשורה:  הים תיכוניות המקומית הגיעה במהדורת דאנס, זורמת כנהר שוצף, טובה לרחבות ולשירת יחדיו בסלונים.
מהדורת השלישיות  של קריבושר הירקון, השלושרים, החלונות הגבוהים, הגשש החוור, הטוב הרע והנערה) נתפרה לטריו של חבר'ה ששרים בהתלהבות, נעזרים בעיבודי קטליזטור + דברי ימי שלישיות זמר בחפיף + קטעי סטנדאפ עם ניקי גולדשטיין. זה בערך כל הסיפור. אם בידור לשמו הוא ערך מוסף, אז יש כאן חבילה למי שרוצים לשיר ולצחוק מגולדשטיין עושה פולניה בספינת הטיטאניק הטובעת. בסולם ההצחקות – החיקוי של מר כלבוטק, רפי גינת, מוצלח יותר. שלישיות באנגלית – התפרעות בטעם גרוע.  מה הקשר של הקטעים הנ"ל לשלישיות זמר? אפילו לא מקרי.
מי שמחפשים יצירה מקורית, מוסיקה חדשה מיוחדת, משהו שההיסטוריה של המוסיקה הישראלית תרשום על דפיה – חבל על זמנו. בתוך עמנו אנו חיים. עניין של היצע וביקוש. סף דרישות – עשה לנו גוד טיים נוסטלגי על כמה שיותר שירים מהשירון הלאומי.
קטעי קישור מאולצים, נדושים, טרחניים  ולרוב לא מצחיקים נתפרו להבהיר משהו על תולדות שלישיות הזמר. מי הייתה הנערה ב"הטוב הרע והנערה"? תשובה: ג'וזי כץ. גולדשטיין: "נערה? היא יכולה להיות הסבתא שלי" יש מי שצחק. זה לא הייתי אני. קריבושי, המנהל האומנותי והאיש מאחורי הקלידים הוא האובייקט לצחוק על הקשיש בחבורה (גולדשטין: "דרדס סבא") –וגם זה סר טעם.
הערב התחיל בווליום בלתי נסבל. זה נשמע זמרים צועקים. בהמשך, כנראה בעקבות, תלונות הקהל, הורידו את כפתורי העוצמה. שלישיית הזמר כשלעצמה – טובה. שילוב הקולות מוצלח, העיבודים  עזרו לעורר בלוטות הנוסטלגיה. שילוב קולי מצוין – מחרוזת הגשש החיוור בת 12 דקות. לאורי בנאי אינטונציה של אבא, גברי. ההרמוניה עושה חסד וצדק עם השלישיה האגדית.
נ.ב. ללירון רמתי, שהוזמן לשיר עם השלישייה "צרות טובות" של השלושרים,  אין בעיה לשיר את הטקסט מתוך האייפון. טוב שלא קיבל מחרוזת.

 שירים: שלישיית גשר הירקון: אהבת פועלי הבניין, סימן שאתה צעיר, מחרוזת: איזה יום יפה, אייל אהבים, לילה בחוף אכזיב, אותך, סרנדה, העיר באפור, אל תלכי ילדה לבד ברחוב. שלישיית החלונות הגבוהים: אינך יכולה, השתמע קולי. מחרוזת:  יחזקאל, הורוסקופ, אז מה? כל השבוע לך, הבובה זהבה, אהבה ראשונה שלישיית הטוב הרע והנערה מחרוזת: ימים של קולנוע, שמור לך חלום קטן, בייבי פייס, סוזי השלושרים: צרות טובות מחרוזת: היושבת בשורה הראשונה, ציפיציף על הרציף, לו הייתי פיראט. שלישיית הגשש החיוור: זאת שמעל המצופה מחרוזת: לילך, מה הוא עושה לה, פלפילו, יפות יפות, מים לדוד המלך, דיונה, שיר הטלפון, יש לי חג מחרוזת שלישיית בנות: שוקולד מנטה מסטיק, נח, זבה טוב זה טוב, אברא קדברא, מניאנה, בוא אמור שלום מחרוזת שלישיית התאומים, לא איכפת להם, הנשמות הטהורות: בלדה לכוכבים, אני מת, קפה אצל ברטה, רחוב הנשמות הטהורות, שלגיה

השלישייה: ניקי גולדשטיין, אורי בנאי, אילן ליבוביץ
נגנים: דוד קריבושי – קלידים, ניהול מוסיקלי, חגי אמר – כלי נשיפה, אילן בריידמן – גיטרה חשמלית, אילן אביב – בס, אלי בן שושן – תופים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: מחרוזת גשר הירקון 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן