אוהד חיטמן - אוהבה את אוה

אוהבה את אוה

אוהד חיטמן

מילים ולחן: אוהד חיטמן עיבוד והפקה מוסיקלית: ניר דנן
4.5/5

כשאוהבים – נסחפים. אוהד חיטמן שבוי אהבה. לא מתכוון להתנצל.  הוא שר את  האהבה כפי שהוא חש. אי אפשר בלי הסיפור שמאחורי המילים.  הוא (הסיפור) והן (המילים) מקבלים משמעות נחרצת על רקע ניסיון של הממסד (משרד הרווחה) לצאת נגד הורות של זוג גברים. השיר חזק יותר מכל מצעד גאווה.
אוהד חיטמן שר שיר אהבה  לאוה שפתחה לו את הלב. הוא הצליח להלחין בכישרון גם את הסיפור וגם את רחשי הלב.
כמו שכתבתי בביקורת על אחד הסינגלים הקודמים שלו, ואין לי שום בעיה למחזר: חיטמן הוא מסוג המלחינים הפונקציונאליים, שמצליח להלחין את הסיפורים שלו – הכי קרוב לעצמו. גם השיר הזה כמו שירים קודמים שלו נשמע כמו לקוח מתוך מחזמר, שבו הדמות הראשית חושפת את אהבתה. הגם שהשיר כתוב כפרוזה ("נכון שבגללה אנ'לא ישן בלילה") , חיטמן מצליח להפוך במנגינה ובטון את תחושותיו לפואטיקה בחיבור של רציונל ורגש, מלודרמה – אבל ללא רגשנות מתקתקה. חיטמן ממשיך במסלול הנפלא של "בילי שוורץ", ממנו המריא גבוה, כותב עוד פרק במחזמר של עצמו.

**** אוהד חיטמן: "אחרי מסע ארוך של שנתיים וחצי יקרות מבחינה כלכלית ובעיקר רוויות כישלונות רבים, זכינו אני ובן זוגי, רן הרוש,  להגשים את חלומנו להיות הורים. נסענו עד נפאל הרחוקה לפגוש באם הפונדקאית ההודית בעלת לב הזהב אשר העניקה לנו את המתנה היקרה מכל- אוה וברי.
לא יכולנו להתרווח לאחור ולנשום נשימה עמוקה, כשתפסה אותנו רעידת אדמה מחרידה שלמעשה נתנה לנו את השיעור מספר 1 באיך להיות הורים- פשוט להילחם על חייהם של ילדינו. אוה הקטנה נולדה פגה במשקל  1.700 ק"ג בלבד וברי נזקק לחמצן בארבעים ושמונה השעות הראשונות לחייו.
מאז, התהפכו חיי. אין עוד ליצור אמנות מתי שבא לי. מוזה היא בחירה , ופשוט בכל רגע חופשי נתון אני יושב מול הפסנתר וכותב ומלחין את חיי. כבר בימיהם הראשונים התנגנו בראשי שירים רבים אשר ידעתי שאכתוב עבור שני האוצרות שקיבלנו. כשכתבתי את השיר בכיתי מהתרגשות תוך כדי. המצלול של המילים כמו גם המוסיקה העניקו לי נחמה, מרגוע ובית.
בשנה האחרונה אני נוהג לשיר את השיר בכל ההופעות, ומסתבר שחוויית ההורות חוצה כל מגזר שהוא. בימים המשוגעים האלה כשמשרד הרווחה ומשרד המשפטים קובעים שיש "משפחות נורמליות" ולעומתן "משפחות חריגות"- אני בוחר לענות לכל המצקצקים בלשונם, הבאים מתוך אפלה חשוכה ולהחזיר להם במטבע של חמלה, אור וטוב.השיר "אוהבה את אוה" מוקדש להורים באשר הם אשר יודעים להוקיר בכל יום את חווית ההורות וכמו כן, לילדים באשר הם אשר באים רק מאהבה".

כנגד כל הסיכויים, המכשולים והחומות /אחרי מסע ארוך- מתיש להגשמת החלומות / הגעת אלי קטנה, אבל לבד ניצחת את העולם / כי את שורדת, גם אם עומדת אל מול כולם
לא מוכנה להתרפק, אלא אם יש לך בטחון / שאחרי זה נשחק ובשבילי זה ניצחון- / כי יש עוד מישהו שבשבילו אני כל העולם, / בי מתלטפת, מתעטפת וזה מושלם
אוהבה / את אוה / שפתחה לי את הלב / ככה אצלי בטבע / לאהוב אותה עד כדי כאב / כל ערב
בשבע / מנשק לה ת'פנים / ואוהבה שגרמה לי / להתרגש מהדברים הכי קטנים על כל דבר את מצביעה, תמיד בוחרת רק "את זה / "ולא יודעת פחד, בשבילך אין שום דבר כזה / כל-כך קטנה, אבל גדולה, עוד תכבשי את העולם / אני אוהבה, הביאה צבע שכבר נעלם
אוהבה / את אוה…
נכון שבגללה אנ'לא ישן בלילה ובבוקר לפעמים סהרורי / אבל אנ'לא יודע מה הייתי בלעדיה, בזכותה הכל יותר בריא / כי החיוך של אוה הוא יותר מסתם חיוך בשבילי / ואני אוהבה, היא האהבה שלי… אוהבה / את אוה...

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן