אוהד קוסקי חורף

חורף

אוהד קוסקי

מילים: אוהד קוסקי נעם רותם לחן: אוהד קוסקי הפקה מוזיקלית: אסף אמדורסקי
4.5/5

אוהד קוסקי מחבר בין הלידה לבגרות בתיעוד שמתחיל בבית יולדות בחורף 76 בלידתו של הילד ומגיע עד הימים שהילדים גדלו. יותר מאשר סיפור, יש כאן שיר  שמשדרהשתתפות בתחושות האם, שבכל חורף נזכרת ברגע הלידה ומבקשת טוב בשביל הילד ("השמש שתבוא תישאר רק בשבילו"). ברגעים האלה, כשעובר בה רעד קל, הוא רוצה לחבק אותה.
הנרטיב הזה תורגם למוסיקה אקוסטית שמשדרת עצב, געגועים וגם שמחה. ההפקה של אסף אמדורסקי יצרה מסגרת של אווירה חלומית, צלילים שמבליטים את המנגינה הקסומה ואינם מאפילים על קולו העדין של קוסקי, שמביע את תחושותיו ברמת הזדהות גבוהה, אבל בלי להפוך את התחושות הגואות לפרץ רגשות דביק.
ההתפצלות הקצבית של השיר מוסיפה ממד אפקטיבי לנרטיב, משנה את מצב הרוח מנוגה לשמח, מעבירה מחושך לאור, כדי לבטא מהות החוויה שיש בה פנים לכאן ולכאן. שיר קסום. 

בעיר החדשה, בית היולדות של הסביבה/ אבא מת לך לא מזמן את מרגישה נורא/ בחורף של 76 כאילו שקפא הזמן/ מי מלווה אותך גבירתי אם בן הזוג שלך לא כאן?
בוהה בגשם שיורד טיפות של חסד ממרום/ את שוכבת כבר שעות מאחורי וילון/ והרופא לא סבלני, שמישהו יאיר פנים/ רק הפחד מדבר ועונים העננים
איפה הילד? בוא אלי ילד/ מהחושך הגדול תן אורך חזק הכל/ צא אלי ילד, מותק של ילד/ את ראשך עכשיו מושכים מלקחיים ארוכים
והילדים שלך גדלו, החורפים התעופפו/ היו דרכים שנחסמו, לבבות שנסדקו
מחורף לחורף, עוד חורף, עוד חורף/ והשמש שתבוא תישאר רק בשבילו/ איפה הילד? צא אלי ילד/ מהחושך הגדול תן אורך חזק הכל
אני יודע את בטח לא חיה את זה/ אבל כשגשם בחלון את שוב נזכרת בזה/ עובר בך רעד קל ואז אני רוצה/ לחבק אותך אמא

**** 'חורף' הוא הסינגל האחרון מתוך 'ארבע עונות'– EP של היוצר והגיטריסט אוהד קוסקי (קרח תשע) העבודה על האלבום נתמכה ע"י הפלטפורמה של הדסטרארט. האלבום מנסה לגעת בעוצמה המעגלית הנוכחת בחיינו, בארבע תמונות מוסיקליות, המתייחסות לזוגיות, משפחה, טבע, עשייה, הצלחה, לידה ומוות.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן