אוסף הריקודים הגדול ביותר

אוסף הריקודים הגדול ביותר

פעם קראו קראו לזה "מוסיקה לריקודים סלוניים". זה אומר: אתה לא יכול לבוא למסיבה ולשבת בצד, במיוחד כשבת הזוג יודעת לרקוד.

4.5/5

מה ההבדל בין רוקנ'רול לג'ייב, בין סלסה לממבו לצ'ה-צ'ה-צ'ה. בין  טנגו פסדובלה ופוקסטרוט? פעם היו נרשמים לבית ספר לריקודים סלוניים, כשרצו להשוויץ בעיני בן/בת הזוג.
פעם קראו קראו לזה "מוסיקה לריקודים סלוניים". זה אומר: אתה לא יכול לבוא למסיבה ולשבת בצד, במיוחד כשבת הזוג יודעת לרקוד. הרבה רקדו בחתונות טנגו ופסדובלה על בסיס הקורסים לריקודים סלוניים שלקחו בבתי הספר לריקודים.
היום "הסלוניים" מגיעים דרך תוכניות הריאליטי בטלוויזיה – "נולד לרקוד", "רוקדים עם כוכבים" וגם "גריז". וזה לא אותו הדבר. העניין הופך טרנד מסחרי. לא מה שהיה פעם. לא עוד איזה סטודיו זניח שעוזר לך לא לשבור את הרגליים בואלס, כדי שהבליינד דייט יצליח לך. לא האינטימיות הפרובינציאלית הזו. אבל מה: השירים הם עדיין הטריגר. הריקודים והרקדנים חייבים להודות: בסופו של דבר ההקצב והמנגינה הקדימו את הצעד והריקוד. 21 שירים ממיטב להיטי הריקודים + הסברים קצרים על סגנונות הריקוד.   בשורה תחתונה: גם אם אתם מקרה אבוד, עדיין יש כאן כמה שירים שכדאי להאזין בעונג לפני שמזייפים צעדים ולמי שאין כוונות לכבוש את רחבת הריקודים – יש כאן אוסף שהוא משב רוח מענג של צלילים מן העבר.

רוקנ'רול-ג'ייב: Greased Lighting    – ג'ון טרבולטה, Great Balls Of Fire  – ג'רי לי לואיס, Jailhouse Rock – אלביס פרסלי, Rock Around The Clock  – קארל פרקינס/ביל היילי קליף ריצ'ארד – Dancing Shoes.
ג'ייב: Footloose – קני לוגינס, Wake Me Up Before You Go-Go – וואם! תבדילו בין רוקנרול לג'ייב. ריקוד רוקנרול מהיר וקצבי כולל הרמות ברכיים גבוהות ועבודה קשה של כפות הרגליים. לג'ייב יש אופי שמח ועליז, דורש משחק רב בין בני הזוג. הג'ייב מכיל שמונה צעדים (ולא שישה כמו בריקוד רוקנרול אמריקאי) מה שנותן תחושה של הרבה אנרגיה וכוחניות בריקוד.
דיסקו:   מקור הריקוד, אי שם בסוף שנות השבעים, בסרט שיגעון המוסיקה, עם ג'ון טרבולטה. לריקוד וריאציות שוות.   Blame it On The Boogie  – הג'קסונים, Holding Out For A hero – בוני טיילר, Yes Sir, I Can Boogie – באראקה.

ג'אז: Think – אריתה פרנקלין.

סלסה: Conga – גלוריה אסטפן, Yo Vivire – I Will Survive – סיליה קרוז, Suavemente – אלביס קרספו.

וואלס: Delilha –  טום ג'ונס.

טנגו: Piazzola Libertango – בונד.

צ'ה-צ'ה-צ'ה: Lady Marmalade – להבל (Labelle),  Oye Como Va – סנטנה.

ממבו: Mambo – אזוקר מורנו, Mambo Italiano – רוזמרי קלוני.

פוקסטרוט: Fever  – גרייס נייט.

פסדובלה: Espana Cani – Pasa Doble – לסטר לאנין.

וידיאו 1: הג'קסונים – Blame it On The Boogie

וידיאו 2: Wake Me Up Before You Go-Go – וואם!

 

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן