אוסקר פיטרסון הופעה חיה בבלו נוט

אוסקר פיטרסון הופעה חיה בבלו נוט

אוסקר פיטרסון: שום פסנתרן ג'אז אינו יכול להרשות לעצמו לפסוח על הנגינה שלו, ובמיוחד בפורמט הטריו

Telarc
5/5

כמעט עברנו על זה בשתיקה. אוסקר פיטרסון מת בגיל 82 בביתו שבפרבר של טורנטו, קנדה. ראיתם כותרת בעיתון? גם אני לא. איך מסכמים קריירה של 6 עשורים של וירטואוז פסנתר ענק? אפשר להפנות מיד לדיסק הזה – אוסקר פיטרסון בבלו נוט עם הטריו הנפלא שלו שכולל את ריי בראון בקונטרבס, הרב אליס בגיטרה ובובי דוראהם בתופים, טריו שפיטרסון ניגן איתו בחמישים ובשישים.  קחו את הדיסק, מיזגו משהו, ויש לכם איזה 70 דקות של ג'אז.

אבל לפני שאנחנו עוברים להופעה, כמה מילים על פיטרסון: הוא באמת נמנה על הענקים. אין שום בעיה להגיד אוסקר פיטרסון בנשימה אחת עם לואיס ארמסטרונג וצ'ארלי פרקר. מה זה פסנתרן ג'אז מעולה? ממש כמו כל פסנתרן מעולה – יכולתו נמדדת בחיבור בין טכניקה להבעת תחושה. פיטרסון הוא התגלמות הקשר הזה בכל סגנון, בי בופ, בלוז, ג'אז בכל מובן, פסנתרן של עידון, עוצמה ועומק.

שום פסנתרן ג'אז אינו יכול להרשות לעצמו לפסוח על הנגינה שלו, ובמיוחד בפורמט הטריו – כמו בהופעה החיה המלהיבה הזו עם הבסיסט האגדי ריי בראון ועם הגיטריסט הלא פחות אגדי – הרב אליס. הקלטה מ-1990, והטריו נשמע מה-זה מחובר ומהודק, זורם בכל מובן של זרימה ג'אזית, בנגינתו רבת הצבעים של פיטרסון, ביכולת להתרכך במהלך הנגינה בקטע  Let There Be Love. האווירה הבלוזית במהלך Peace For South Africa. ההשראה ההדדית של הטריו בקטע המהיר Sushi , מחרוזת הבלדות סולו פסנתר – I Remember You/A Child Is Born/Tenderly. וההתחברות בסיום באלתור משותף סוחף (קטע של כמעט 15 דקות), הופעה חיה, נושמת, מענגת.

וידיאו: "סושי"

 

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן