אורן ברזילי - בתפילות שלי

בתפילות שלי

אורן ברזילי

4/5

יש  כמה שירים באלבום החדש של אורן ברזילי, שאני לוקח בכיף לאוטוסטרדה באוריינטציה של מוסיקת Radio Friendly. קחו את מס. 8 "לעולם". יגרום לי לתופף על ההגה. משהו קרה בעולם. הטכנולוגיה לוקחת אותנו יותר לשירים ומרחיקה מאלבומים. אני חושב: אם הייתי צריך לרכוש היום אלבום – מה הייתי קונה? איזה אלבום חובה ישראלי יצא לאחרונה? אורן ברזילי? לא בטוח. מצד שני, יש בו שירים יפים שעומדים בפני עצמם.
אני לוקח לכביש גם "ועינייך שקט", בלדה אקוסטית ענוגה אפופה בגעגועים לאהבה ממבט של שתי דקות, לעיניים ששידרו שקט  – שם מעבר לימים ולזמנים. את השקט הוא מוצא גם בהתרפקות על אמא ב"את יודעת אמא" ("ובך יש שקט ובי יש רעש") – טון רך, מתכוון, מורכב בהרמוניה, על "האמת" שנשארה בו אחרי שכבר נתן הכל. אחרי האזנה לשיר הזה – להקת "מופע הארנבות של ד"ק קספר", שאורן ברזילי הוא סולנה מתרחקת עוד יותר, נשמעת כמו מעבר לזמנים והשנים.
האלבום נפתח ב"לב שקט". היא רצתה שמים, הוא רצה אדמה, ומה שנשאר זה להתחיל מהתחלה. אם מדברים על שינויים, אז המוסיקה של ברזילי מעידה לא רק על שינויים בהשוואה לד"ר קספר אלא על התיישרות על מסלול מיינסטרים, ועם זאת תואם תואם תחושות.
ב"בתפילות שלי" ברזילי אומר לה –  אני יודע כמעט הכל על החיים. בשביל לדעת אתה צריך לחוות "אלף אכזבות", לכאוב "אלף אהבות" ברזילי כבר יודע מה טוב/ רע בשבילו, מתי לא להפסיק, מתי צריך לומר מספיק, הוא יודע מהי אהבה ומתי זמן לתפילה. מתי זמן לכעוס, מתי זמן סליחות. מה טוב ומה נעים.  אם ייענו התפילות והוא יקבל את מי שתאהב אותו – ייתן לה הכל, את כל מה שהשאיר לעצמו. ברזילי שר בפשטות נטולת דרמה  את הנרטיב הזה. המלודיה והקצב נשמעים מעין פולק סונג סימטרי בניחוח ים תיכוני נגיש וקליט. המוסיקה אקוסטית, לא מחוברת לטרנד. בגבה נושבת רוח אופטימית טובה, מפתיעה במהלך חגיגי ומרוכך. לא כאב עובר בשיר, אלא אוריינטציה של מודעות ונתינה. שיר המוגש בקלילות נעימה. גם "לתוך הלהבות" ממשיך את המגמה הזו, שיר קצבי קליל מלווה במחיאת כף, שאומר משהו על הנטיה הטבעית לרצות הכל שמובילה לנפילה בגדול. המוסיקה המלודית מיצרת סוג של המנון לשירת יחדיו. צלילי מנדולינה וכינור מקשטים שיר האהבה "כמו באגדות" על הבערה שבתוכו ששורפת מבפנים ואינה מאפשרת לנשום. גם כאן – קלילות שעוברת לידך.
ואז – השיר החזק באלבום – "אומר דברים בשקט" – גם כאן בחר קו מוסיקלי כזה, החובר לישוב דעתו, מפויס מאוד – כדי שכנוע עצמי, שיש טוב אחד גדול שמחכה לו. הצלילים נובעים מתוך ההשלמה הזו עם עצמו: אין צורך להתנצל, לבזבז מילים. ישנה אמונה שמישהו שומר עליך. רק צריך שתחלוף הסערה, ואם ישנה נשמה שנסגרת, תבוא אחרת במקומה.
אני אוהב את הגישה המינורית האישית של ברזילי. המעבר לקצב משאיר אותו בקונטקסט של "אמירת דברים בשקט", וכאן בשירה נינוחה, פשוטה ומאופקת, מצליח ברזילי להשמיע את הנרטיב התרפויטי שלו. העיבוד (צליל מירים סימפוני) וההפקה משאירים אותו במתחם מלודי פשוט, עטוף בצליל כלי מיתר שחובר לרוח האופטימית הנושבת מן השיר. יותר מאשר עולה לכביש הראשי.

שירים: לב שקט, בתפילות שלי, לתוך הלהבות, כמו באגדות, מאמי, אומר דברים בשקט, את יודעת אמא, לעולם, ועינייך שקט
עיבודים והפקה: עמרי אמדו, מיכאל הרשליקביץ' , פטריק סבג,  אורן ברזילי,אורי אבני

וידיאו: את יודעת אמא

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן