אורנט קולמן The Shape of Jazz to Come

אורנט קולמן The Shape of Jazz to Come

לא יכול להיות שם מתאים יותר מאשר The Shape of Jazz to come לאלבום שסימל קו פרשת מים בג'אז

4.5/5

לא יכול להיות שם מתאים יותר מאשר The Shape of Jazz to come לאלבום שסימל קו פרשת מים בג'אז. האלבום המהפכני משנת 1959,סימן כיוון חדש לגמרי בג'אז, לפיו מוזיקאים ביקשו להשתחרר ממבנים קונבנציונליים כמו רצפי אקורדים וצורות הלחנה. בסולואים המאולתרים בין המנגינות ויתרו על שינויי אקורדים וצורה, בטכניקה המכונה "זמן, ללא שינויים".
The Shape of Jazz to Come כולל כמה מהיצירות הבלתי נשכחות ביותר של אורנט קולמן, כולל 'Peace' ו-'Lonely Woman', ולמרות היותו חריג, הוא משופע בתנופה בלוזית מדבקת.  מהאלבומים הראשונים שלו, שהראו כי מדובר ב"עוף מוזר" בשמי הג'אז. קולמן ניגן על סקסופון מפלסטיק, דון צ'רי ניגן על חצוצרת כיס (פוקט טרמפט). האלבום מבוסס מעט על מאפיינים (סאונד ומלודיה) שלקוחים ממסורת הבלוז אך עם זאת, המבנה וההרמוניות יוצאי דופן.
יצירותיו המוקדמות היו מעין "תשובה" אישית לסקסופוניסט האלט, צ'ארלי פרקר, מי שנחשב פורץ דרך ממדרגה ראשונה בג'אז. קולמן , יותר מאשר פרקר, היה תיאורטיקן, מעין מוסיקאי פילוסוף, שמניעיו האומנותיים היו מעל הג'אז.  בשנת 2007 זכה בפרס "פוליצר"  על אלבומו “Sound Grammar”.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן