אחרי שלוש וחצי שנים – להקת קלקסיקו חוזרת

/5

קלקסיקו, Calexico, להקת הקאנטרי-אמריקנה, חוזרת להופעה אחת בפברואר 2013 לרגל צאת אלבומה החדש, Algiers, שהוקלט בניו אורלינס.
הלהקה הנקראת ע"ש עיירת גבול בין קליפורניה ומקסיקו, מנגנת סגנון אקלקטי של צלילי התרבות הדרום מערבית בארה"ב.
חבריה מגיעים מהעיר טוסון שבאריזונה, כשמובילים אותה ג'ואי ברנס וג'ון קונברטינו. ברנס למד מוסיקה קלאסית באוניברסיטה של קליפורניה לפני שפתח בקריירת רוק. הלהקה הוקמה בעקבות פגישה עם ג'ון קונברטינו ב-1990.
המוסיקה של הלהקה אקלקטית וממזגת ממוסיקת מערבוני ספגטי נוסח אניו מוריקונה דרך פאדו פורטוגזי, מוסיקה אפרו פרואנית, ג'אז מסורתי וקאונטרי, חצוצרות מריאצ'י, אקורדיון ודיסטורשן.
בין אלבומיה הבולטים: The Black Light שיצא ב-1998, האלבום Feast Of Wire מ-2003, ועוד אחד שזכה לשבחי הביקורת Carried To Dust מ-2008. חברי הלהקה הם ג'ואי ברנס, ג'ון קונברטינו, פול ניהאוס, ג'ייקוב וולנצואלה, מרטין וונק ו-ווקר זנדר.
קלקסיקו
חיממה במשך תקופה ארוכה להקות כ"למבצ'ופ", "פייבמנט". הלהקה הופיעה בסרט "הנוסע" של מייקל מאן ושיתפה עימו פעולה שוב בסרטו "פאבליק אנמיז" עם ג'וני דפ שיצא בקרוב. הלהקה גם הפיקה וכתבה את הפסקול לסרט האינדי על חייו של בוב דילן "אני לא שם" בשנת 2008 ואף השתתפה בסרט. קלקסיקו הוציאו 7 אלבומים מאז שנת 1996-2008, ביניהם זכה לביקורות נלהבות The Black Light. עם השנים, קלקסיקו חידשה את סגנונה מסגנון פולק , לאלטרנטיב רוק, לאינדי רוק ואף נגעה בפופ ובמיינסטרים. בשנת 2000 נוספו ללהקה כינורות וחצוצרות מריאצ'י.

על הופעתה בישראל ב-2009

28.2.13 מועדון הבארבי, תל אביב

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן