אטרקציה בפסטיבל ניו אורלינס סווינג דאנס אורקסטרה

אטרקציה בפסטיבל ניו אורלינס: סווינג דאנס אורקסטרה

ג'אז יכול להפוך בידור ליגת על, כזה שמתייחס בהומור למוסיקה של פעם, מלטש וממקצע אותה והופך אותה למופע מלהיב. 

פסטיבל ניו אורלינס מוזיאון ת"א בהפקת "שמיים" בחסות המחלקה למופעים בעיריית תל אביב
4/5

סווינג דאנס אורקסטרה מברלין הגיעה לתל אביב. אטרקציה בפסטיבל ניו-אורלינס 2022 במוזיאון תל אביב. ג'אז כבידור. להט הסווינג בלהיטי מועדוני ניו יורק. התזמורת מגישה היבט תזמורתי הומוריסטי על עולם הסווינג אשר רתח בחצי השני של שנות העשרים ושנות השלושים במועדוני ניו יורק כמו "מועדון הכותנה", "רוזלאנד" וה"סבוי". רפרטואר תכנית זו כולל להיטים רבים  אשר יועדו, בזמנו, בעיקר לרקדנים.
תזמורת הסווינג דאנס בניהולו של  אנדריי הרמלין, הפסנתרן והמעבד, נוסדה ב-1987. מאז היא הפכה לתזמורת הסווינג המצטיינת והמצליחה ביותר בגרמניה. בנוסף להופעות רדיו וטלוויזיה תכופות, התזמורת ניגנה בהופעות במלונות יוקרתיים, שימחה את הקהל שלה באולמות קונצרטים בגרמניה ובאירופה, ומופיעה באירועי נשף זוהרים ונוצצים.
סווינג הוא מוסיקה בידורית "פופיסטית" עם עיטורים של ג'אז. הוא תלוי יותר במעבד של התזמורת מאשר באימפרובזציות של הנגנים. אנדריי הרמלין הפך את התזמורת לאטרקציה של הפתעות מלהיבות. עם כל האלמנט הבידורי שבעניין, במיוחד המעורבות של המתופף, דיויד הרמלין, שגם מייצג את נוסחי זמר הג'אז של השלושים והארבעים. מדובר בתזמורת שה"חופש" שלה וההומור מגיעים מנגינה מלוטשת כקבוצה.
זהו רטרו טריפ של תזמורת שלוקחת לסווינג של לפני 80 ו-90 שנה באמריקה. הסאונד, התלבושות, המיקרופונים והכלים – שחזור עם היבט נוסטלגי. אפילו התסרוקת של הזמרת רחל הרמלין היא בנוסח בילי הולידיי, כשהיא שרה Strange Fruit, שיר המחאה המפורסם שלה.
קיבלנו רפרטואר של שירים מוכרים, ביניהם סטנדרטים אמריקאים מקוריים משנות ה-30 בהשראת תזמורות בני גודמן, ג'ימי וטומי דורסי, דיוק אלינגטון, גלן מילר ועוד כוכבים רבים מתקופת הסווינג.
אז כן, ג'אז יכול להפוך בידור ליגת על, כזה שמתייחס בהומור למוסיקה של פעם, מלטש וממקצע אותה, והופך אותה למופע מלהיב.

Andrej Hermlin
 פסנתר וניהול אמנותי Rachel Hermlin שירה David Hermlin שירה ותופים Duspiwa Daniel Joshua טנור סקסופון Stefan Schaetzke קלרינט  Fevre Hippolyteחצוצרה Jack Baker Latimer גיטרה ושירה Malte Toenissen בס

צילום סטילס: מרגלית חרסונסקי

 


שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן