אייל גולן בהיכל התרבות תא -2008 צילום יוסמיסיק

בהיכל התרבות

אייל גולן

סי.די, די.ווי.די Play, ליאם הפקות
4/5

להגיד "אייל גולן בהיכל התרבות" זה אפילו יותר משמעותי מאשר להגיד "אייל גולן באמפי קיסריה". ה-DVD הוא תיעוד של מהפך. פעם היכל התרבות בת"א היה שמור בדרך כלל לאסתר עופרים, אנריקו מסיאס, שלמה ארצי. נדמה לי שגם אייל גולן לא האמין שהוא יכול לכבוש את האולם שמזוהה עם התזמורת הפילהרמונית. אני אומר את זה דווקא על רקע "תרבות החלטורות" של רוב הזמרים בארץ, בטח מי שמשתייכים לז'אנר המכונה "ים תיכוני". והנה – השקעה. בטח לא חלטורה. תזמורת-תזמורת, עיבודים מהוקצעים. זה ההיפך מחלטורה. זה אייל גולן במיטבו.
כתבתי לא מעט בעבר על פשטנותם של השירים של גולן. לא האמנתי לטקסטים שלו. על הנייר – רבים נשמעו שיא הנדוש, מאוד טכניים, ללא פיוט, ללא שאר רוח, אבל הקול העשיר עשה גם מזה מוסיקה שחלחלה להרבה לבבות. לעיתים הטון והמנגינה כל כך קליטים ומחניפים, שהמילים הופכות להיות משניות. העיקר התחושה.
הייתי בהופעה הזו בהיכל התרבות. נדמה לי שאלה היו רגעים ששוב עלתה מחדש המחשבה: עזוב אותך מביקורת. תן לקהל לכתוב במקומך. הוא שילם במיטב כספו כדי לקבל בדיוק את הדבר הזה. הדי.וו.די אינו נותן דבר אחר. הוא נותן בדיוק את הדבר הזה. תיעוד ההופעה בהיכל בפורמטי סאונד של דולבי 5.1 וב-DTS.

עמית הראל – הפקה מוסיקלית, קלידים ומחשבים, דודו קומה – גיטרות, עדי ליאון – קלידים, ערן זילברברג – בס, גיל פלוטניק – תופים, רמזי קטאנני – דרבוקה, אילן קצ'קה – כלי הקשה, גליה חי, מאיה בלזיצמן, חן שנהר, אבנר קלמר – כלי מיתר, נועם בורג – גיטרות, עופר אנקורי, עדי מאירי – כלי נשיפה, שירן כהן, שלי שמעוני, מישה קירקילן –זמרי ליווי.
ניהול הפקה: דוד אפשטיין, עיצוב תאורה ובמה: רונן נג'ר, עיצוב סאונד: יאיר גורן.
במאי DVD – בני כרמלי. עורך DVD: אבי רוטמן.

ואני לא משנה מילה ממה שכתבתי אחרי המופע.

אייל גולן בהיכל התרבות קטעי וידאו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אייל גולן פשוט הזמר מספר 1 בישראל בכל הזמנים.גם אני הייתי בהופעה הזו בהיכל.זו הייתה הופעה ראשונה בסדרה סופר מוצלחת של מופעים מרשימים במיוחד של אייל גולן הקיץ הזה.יום אחרי יום הוא מילא בקלות את היכל התרבות בת"א,אחר כך מילא בקלות את מרכז הקונגרסים בחיפה בנייני האומה בירושלים והאמפי בלהבים,אבל השיא של סיבוב ההופעות היה בקיסריה,4 פעמים הקיץ מילא גולן בקלות את האמפי בקיסריה עד אפס מקום כשכל הכרטיסים להופעותיו אזלו זמן קצר אחרי פרסום מועד ההופעות.סולד אווט מוחלט. הייתי גם בקיסריה,פשוט מדהים מה שהלך שם.הדיסק האחרון "הוזה אותך מולי" הולך ומתקרב בימים אלו למעמד פלטינה כפולה,קרוב ל-80,000 עותקים חוקיים מכר האלבום הסופר מצליח והסופר מוכר הזה.מיתר להזכיר גם את כמות ההורדות הסלולריות הבלתי נתפסת של להיטי האלבום.ולגבי איכות הטקסטים לדבריך ,"צליל מיתר" "לוחמת" "דמעות" "יפה שלי" "אם יש גן עדן" "מצטער" הוזה אותך מולי"ועוד ועוד ועוד..קלאסיקות שישארו לנצח,שירים שהם נכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית,אם אלה לא שירים איכותיים אז מה זה איכותי………

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן