אירוויזיון 2017 בקייב: האם אוקראינה תמנע השתתפות הזמרת הרוסיה?

/5

הרוסים שולחים את יוליה סמיולובה Yuliya Samoylova בת ה-22 לתחרות האירוויזיון בקייב בחודש מאי. בכך שמו סוף לשמועות, שרוסיה תחרים את האירוויזיון באוקראינה. סמיולובה, זמרת בכסא גלגלים, תשיר את השיר Flame is Burning, שאומר כי שום מגבלה לא יכולה למנוע מאנשים מוגבלים להשיג את משאת נפשם.
גם כך, השתתפותה של סמיולובה מעוררת בעיה: התקשורת האוקראינית מדווחת שהזמרת הופיעה בחצי האי קרים ב-2015 אחרי סיפוחו ב-2014. המשמעות, כפי שמסר דובר מטעם הממשל באוקראינה, היא שיתכן כי תיאסר עליה הכניסה בהתאם "לחוק האוקראיני ועניינים ביטחוניים לאומיים". בנובמבר האחרון, אוקראינה אסרה על 140 אמנים רוסיים, שהצהרותיהם נגדו את האינטרסים הביטחוניים של אוקראינה, להיכנס לארצה. איידר מוזדבייב, סגן ערוץ רשת הטלוויזיה ATR בחצי האי קרים,כינה את השתתפותה שלסמיולובה באירווויזיון "מעשה ציני ולא מוסרי" מצד מוסקבה. "הם עושים שימוש בבחורה כבפצצה מהלכת בלוחמה תעמולתית נגד אוקראינה". התגובה הרוסית על האיום האוקראיני למנוע השתתפותה של הזמרת הרוסית בתחרות באה מדוברו של ולדימיר פוטין, דימיטרי פסקוב שאמר לעיתונאים, כי הקרמלין יימנע מכל פוליטיזציה של האירוויזיון, וכי אין שום דבר פרובוקטיבי בהשתתפותה של סמיולבה בתחרות. סמיולובה אמרה, כי כל חייה חלמה להופיע באירווזיון, וכי אינה חושבת כלל על אפשרות שאוקראינה תמנע ממנה את ההשתתפות. היא נזקקת לכיסא גלגלים מאז שלקתה במחלת הפוליו בילדותה.
אוקראינה מארחת השנה את האירוויזיון בעקבות נצחונה של הזמרת ג'אמלה בתחרות בשנה שעברה, ששרה שיר על גירוש בני ארצה ע"י סטלין במהלך מלחמת העולם השנייה. הגרסה שלה לבלדה מ-1944 פורשה כביקורת על סיפוח חצי האי קרים ע"י רוסיה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן