איש הבלוז ג'וני וינטר מת בגיל 70

/5

איש הבלוז האגדי מטקסס, ג'וני וינטר, שהופיע לפני שנה בישראל, מת בגיל 70. וינטר היה בלוזיסט בצבע לבן מבהיק, גיטריסט לבקן, אחד הנגנים הוירטואוזים בהסטוריה של הבלוז. ניגן מגיל 14, ספג הרבה ממאדי ווטרס. לווינטר היו מיתרים חזקים לבלוז ונגינת גיטרה המשלבת אוריינטצית בלוז שחור עמוקה. הלבן הזה היה הדבר האמיתי. לא צריכים להיות מבינים גדולים. שיר או שניים – והכל ברור.
וינטר שהחל את הקריירה שלו בשנת 1969, יצר תבנית רעננה לבלוז הקלאסי, בשילוב עוצמתי של פ'אנק טקסני אותנטי עם הפרשנות האישית שלו. וינטר הוא בעצם החוליה המקשרת בין רוק-בלוז בריטי לרוק אמריקאי דרומי.
הוא נולד בבימונט, טקסס, ארה"ב. עיירת נפט קשת יום, בה האזין וניגן בלוז ורוק-נ'-רול מגיל מאוד צעיר. בשנת 1969 חתם עם חברת התקליטים "קולומביה", והוציא את אלבומו הראשון, הנושא פשוט את שמו- Johnny Winter. מאז הקליט כמעט 40 אלבומי בלוז ורוק קלאסי, והפך לאחד מהפרפורמרים הבולטים בשנות ה-70'. חברת הגיטרות Gibson Guitars ייצרה גיטרת Firebird הנושאת את שמו, אשר הפכה לסימן ההיכר שלו במהלך השנים.
לאחרונה חבר להרכב הבלוז The Allman Brothers להופעה בתאטרון ביקון במנהטן, לציון 40 שנה להקמת ההרכב. בנוסף, ווינטר מוביל אירועים יוקרתיים כמו פסטיבל הג'אז של ניו אורלינס, פסטיבל הבלוז של שיקגו, פסטיבל הבלוז השוודי ועוד פסטיבלים רבים באירופה, אשר מושכים מליוני אנשים ברחבי העולם להופעותיו בשנים האחרונות ג'וני ווינטר נהנה מהופעות סולד-אאוט כמעט בכל מקום אליו הוא הגיע. אלבומו האחרון Roots זכה לביקורות מהללות ברחבי העולם. האלבום הוקלט עם הלהקה איתה הופיע בישראל.

על הופעתו של ג'וני וינטר בישראל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן