מיכל שפירא אלוהים הוא אישה

אלוהים הוא אישה

מיכל שפירא

מילים: נעם חורב לחן, עיבוד והפקה: לורן בנג'מין פלד
4/5

מעניין איך היא הראתה לו ש"אלוהים הוא אישה"? ואולי לא חוכמה לאישה כעוסה ומתוסכלת להראות לאיזה ילד, ברמן שלומד פסיכולוגיה, ש"אלוהים הוא אישה", כשהם ביחד כל הלילה אחרי שנגמרה לו המשמרת.
נעם חורב שהמציא הסיפור, נדלק על המשפט ("אלוהים הוא אישה")  והפך אותו מוטו בשיר ששרה מיכל שפירא על ברמן ואישה על הבר, ממש כמו שהוא התאהב במשפט "אלוהים אוהב אותך" שהברמן אומר למי שיושבת ממולו. הדיאלוג לא תמיד משכנע באמינותו. "ממה את שיכורה?" הוא שואל אותה,  אחרי שהגיש לה כמויות גדולות של ויסקי… ". וגם: סביר להניח שאישה שיכורה ליד הבר לא אומרת "תקשיב בבקשה".
החריזה לעיתים כפויה  –  "הוא זורק איזה ניחוש/ סטודנט לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה בגרוש", אם כי זה מסתדר בקונטקסט עם הניסיון של הברמן לנתח ניתוח שטחי את מצבה – "את מחפשת הגנה, בטח אבא לא חיבק"
המוסיקה של לורן בנג'מין פלד העניקה לסיטואציה המשעשעת דחיפה ברוק קברטי פאנקי קליט המושפע מרוק נוסח השישים (השילוב בין פסנתר וקצב) ובעל מעברים יפים. ועיבוד עשיר לכלי מיתר.  מיכל שפירא, בקול אלט טוב, מצליחה להביע את "אלוהים הוא אישה" בסרקזם מתכוונן ומוסיפה עוצמה דרמטית של ממש לשיר.

וזה וויסקי רביעי על הבר של השכונה/ הברמן איזה ילד, הוא לוקח הזמנה/ את נראית לי עצובה – הוא זורק איזה ניחוש/ סטודנט לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה בגרוש
ממה, ממה את עייפה?/ (הוא מתקרב אליי לאט)/ ממה, ממה את מסובכת?/ (נו שחרר אותי, בחייאת)/ תדעי, אלוהים אוהב אותך/ (מה אתה אומר?)
רק כשאת מחייכת
עכשיו תקשיב בבקשה –/ איך עוד לא הבנת/ אלוהים הוא אישה/ תקשיב בבקשה –
מלמעלה עד למטה/ אלוהים הוא אישה/ תקשיב בבקשה –
אנ'לא חוזרת איתך הביתה/ אלוהים הוא אישה
וזה וויסקי חמישי, הברמן לא שותק/ את מחפשת הגנה, בטח אבא לא חיבק/ יש לי בית ריק, ונגמרה לי המשמרת/ ואת, אז מה איתך? את באה או נשארת?
ממה, ממה את שיכורה?/ (הוא שולח לי ת'יד)/ ממה את מהופנטת?
(נו, תעיף את המבט)/ תדעי, אלוהים אוהב אותך/ (מה אתה אומר?)/ רק כשאת מתפשטת
אז עלינו על אופנוע, ונצמדנו עד לשם/ סיגריה במרפסת, פרישמן מול הים/ ורק כי הוא נחמד ואמר בבקשה/ הראיתי לו כל הלילה שאלוהים הוא אישה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן