Amir Gwirtzman, Babel-Gumbo (Inhale-Exhale 2)

2 Babel Gumbo Inhale-Exhale

אמיר גבירצמן

NarRator Records
4/5

Gumbo, גמבו, הוא נזיד עשיר תבלינים שמקורו במטבח הקריאולי. אמיר גבירצמן  משתמש בו כטאפורה לעולם המוסיקלי הגלובלי שלו שמייצג כור היתוך קוסמופוליטי של צלילים ותרבויות. האלבום ההמשך ל – Inhale-Exhale, ("שאיפות ונשיפות") שיצא ב-2010.  אמיר גבריצמן, רב-נשפן, ממשיך לסובב גלובוס ולחצות גבולות,  יבשות, דתות, סגנונות וז'אנרים.  הוא "מדבר" בשפה המוזיקלית ייחודית,  גבירצמן הוא ביג בנד של איש אחד. רשימת כלי הנשיפה המופיעה לצד שמו בדיסק היא נתון נדיר באשר למספר הכלים בהם נושף – יותר מ -20 כלי נשיפה. הוא עושה שימוש במקצבים ובצלילים המאפיינים מרחב תרבותי גדול מהמוסיקה הבלקנית, דרך הקלטית  ועד הכליזמר. פלמנקו, אפרו-לטינית, מזרח רחוק, מזרח תיכוני,  מוסיקה צוענית וביט אלקטרוני.
תפיסת  הנשיפה שלו מאוד אקלקטית, מחזירה אותי לשאלה האם התפשטות על פני סגנונות ותרבויות רבים  היא חיסרון או יתרון? גבירצמן הוא בראש ובראשונה מוסיקאי יצירתי. האקלקטיות הרב תרבותית מסייעת בידו לייצר סלטים בחותמו המוסיקלי הייחודי כרב נשפן וכמתזמר. אין לו בעיה לחבר צליל ים תיכוני וצליל קלטי.
בולטים בקטעים החדשים סקסופונים  מגוון סקסופונים ((אלט בריטון, טנור), בס קלרינט ועד דודוק, חליל במבוק סיני, חמת חלילים, בתוספת כלי הקשה (גורן מילושביץ' – סרביה, דורון רפאלי – ישראל) ויברפון (ברנרד מאסל – פולין) , תוף מסגרת (סמי הוסייני – טורקיה) בגדול, גבירצמן הוא בעל אוריינטציה חזקה של מוסיקת עולם,  המחברת אותו בעיבוד משלו גם לג'אז בקטע כמו A Night In Tunisia של דיזי גילספי או Giant Balkan Steps על בסיס הקטע המפורסם של ג'ון קולטריין.
אמיר גבירצמן מצליח  להגשים את הרעיון של  נגן אחד על תקן ביג בנד של מוסיקת עולם המאפיינת את השינויים המוסיקליים הגלובליים. הוא עושה את זה בכישרון נדיר.

*** אמיר גבירצמן, לשעבר חבר להקת "אסטה" מנגן ב: סקסופונים (סופרן, אלט, טנור, בריטון), קלרינט, בס קלרינט, חליל צד, חלילית בארוק, חלילים אינדיאניים, חליל נאי ערבי, חלילים איריים, חליל סיני, חמת חלילים סקוטית, זורנה כורדית, דודוק ארמני, וובוזלה, קלימבה אפריקאית, פירי קוריאני, כלי נשיפה וייטנאמי, קולות וביט בוקסינג

Trans-Albania
Makedonuts
Babel Gumbo
A Night In Tunisia
1&…3,4
Giant Balkan Steps
Leja Dopi
Pipe-Hop
Klezman
Tripartite Cosmos
(Zurnal (Yossi's Song

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן