אמני ארומה מיוזיק - אני ואתה נשנה את העולם

אני ואתה נשנה את העולם

שלומי שבת, עידן עמדי, יובל דיין, לירן דנינו, גיא ויהל, עדן אלנה, ספיר סבן, אודיה אזולאי

/5

מהפכות מתחילות במשפט פשוט, נאיבי ואופטימי כמו: "אני ואתה נשנה את העולם" שנשמע כמעט כמו "כוח להמונים" של ג'ון לנון. גם לנון היה נאיבי, למרות שהאמין בכל ליבו בכוחם של ההמונים לשנות.
הפופ הנאיבי של סוף השישים תחילת השבעים האמין בשינוי העולם מן היסוד ("ננסה מהתחלה") אפילו במאבק שידרוש מחיר – "יהיה לנו רע, אין דבר זה לא נורא". הלשון היא של – "כולנו ביחד", על מנת לשדר חיזוק ואיחוד. אריק איינשטיין רצה לשנות את העולם, ולא משנה באיזה מובן – הכל פתוח. השינוי אינו איזו המצאה חדשה: "אמרו את זה קודם לפני"
כיוון שהשיר אינו מתייחס למשהו מסוים – הוא נשאר אקטואלי בנאיביותו – לא משנה באיזה גיל, באיזו שנה באיזה מצב – תמיד השינוי יהיה רלוונטי לגבי כל אחד לחוד וכולם ביחד. ארבעים ותשע שנים חלפו מאז שמענו את השיר לראשונה באלבום "בדשא אצל אביגדור" (1971). סביר להניח, שהצעיר של אז לא היה כותב שיר כזה היום, אבל הראשוניות נותרה לנצח גם בלחנו היחיד של מיקי גבריאלוב, אחד מ"ילדי החיים" של אז, במוסיקה שנפרדה מהשורשים של "הזמר העברי" המסורתי, כדי לחבור לפופ המערבי. קולו של אריק, העיבוד, הצלילים – היוו תחילתה של מהפכה במוסיקה המקומית. מבחינה זו – "אני ואתה" היו אריק ומיקי. נכון שהם לא שינו עולם, אבל השינוי הקטן שלהם היה תחילתו של שינוי חיובי במוסיקה המקומית.
הגרסה החדשה של אמני "ארומה מיוזיק" (שלומי שבת, עידן עמדי, יובל דיין, לירן דנינו, גיא ויהל, עדן אלנה, ספיר סבן, אודיה אזולאי) לקראת השנה החדשה, ובצל מגיפת הקורונה, משאירה את השיר בקווי המתאר הפשוטים שלו, לא מנסה פרשנות אחרת. מדורת השבט באמצע הדרך.

במאית קליפ: רוני קיי צלם ראשי: תום גת

אני ואתה נשנה את העולם/ אני ואתה אז יבואו כבר כולם
אמרו את זה קודם לפני/ זה לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם
אני ואתה ננסה מהתחלה/ יהיה לנו רע, אין דבר זה לא נורא
אמרו את זה קודם לפני/זה לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם
אני ואתה נשנה את העולם/ אני ואתה אז יבואו כבר כולם
אמרו את זה קודם לפני זה לא משנה
אני ואתה נשנה את העולם
אני ואתה ננסה מההתחלה/ יהיה לנו רע אין דבר זה לא נורא
אמרו את זה קודם לפניי זה לא משנה/ אני ואתה נשנה את העולם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן