אסף אור - כמו שביקשת

כמו שביקשת

אסף אור

מילים ולחן: אסף אור עיבוד והפקה מוסיקלית: אופיר קנר
4.5/5

אסף אור שר וידוי אישי מאוד בינו ובין ההשגחה העליונה, משהו שנשמע כמו בן מול אבא. גילוי צפונות הלב מגיע בשעה של שינוי גדול. "כל מה שבפנים יצא/ אין עוד איסורים גמורים" ו"יותר מדי שנים דומם/ אני כמו שביקשת". כמו אומר: רק אתה יודע מי אני, והחשיפה היא חלק ממהות אמונתי. גילוי האמת -ביני ובין מי שיודע הכל.  אסף אור מבטא את האינטימיות שבשיח בינו ובין הבורא. בראת אותי ככה, רצית אותי ככה, הוא שר את האמת שלו. עכשיו הגיעה שעת הסרת הכיסוי – "כל מה שבפנים יצא". כלומר: הנה אני כפי שבראת אותי. 
הלחן מבטא את הלך הרוח של כאב ורוממות רוח גם יחד. צלילי הפסנתר – עקב בצד אגודל. הקצב האיטי מאפשר לספר את שמתחולל פנימה. רגש גואה, אבל שאינו הופך לרגשנות מלודרמטית. אסף אור משדר את האמת שלו בעידון. הקולות המקהלתיים מוסיפים מגע שמימי של קדושה.  אין כמו האמת, וכשהיא מושרת בטונים ובמנגינה אמיתיים – חשיפתה משכנעת עד ריגוש. זה אחד השירים המיוחדים, גם הנועזים ביותר ששמעתי מאדם מאמין. אסף אור מצליח להוציא מעצמו ביטוי עמוק למה שעבר עליו.

*** אסף אור: "השיר מדבר בגלוי על היציאה מהארון,  ונכתב על רקע ההומופוביה שחוויתי במסגרות שונות, ביניהן בצבא מצד בני ישיבות. שעות של דיונים על המתח בין הזהות היהודית לנטייה המינית, הביאו אותי להסתגר בארון ממש עד היום שבו השתחררתי. ההתעמתות עם הדת בהקשר הנטייה המינית שלי, באה לידי ביטוי במסגרות שונות לאורך חיי, אך כאשר יצאתי מהארון ברשתות החברתיות, דווקא אז קיבלתי תמיכה מפתיעה מאותם בני ישיבות שהתבטאו בצורה קיצונית נגד להט"בים. השיחות איתם במקום הזה מילאו אותי אור והשראה. השיר הוא ניסיון לחבר את מי שאני למי שאיים על הזהות שלי. רציתי שבני נוער דתיים שנמצאים בארון ייראו שאפשר לחיות כאדם שלם, מבעד לאיסורים והתוויות.
"השמעתי את השיר להמון אנשים שונים, דתיים וחילוניים, להט"בים וסטרייטים, בארץ ובהודו. נדהמתי לגלות כל פעם מחדש כמה רגש השיר הוציא מאנשים. כל אחד והשוני שלו, ההתמודדות עם חברה ומסגרות. כשלכולנו משהו אחד משותף: הרצון שיהיה לנו את הכוחות לעמוד חזק ויציב מול אלו שפוסלים אותנו. וזה מה שהשיר מבקש לתת"

הפקה ובימוי וידיאו: עלמה קלברמן תסריט: אסף אור ועלמה קלברמן

אין עוד חדרים סגורים/ אין עוד מדרגות תלולות
כל מה שבפנים יצא/ אין עוד איסורים גמורים
אין עוד עגלות ריקות/ רק אור מאיר ישר על הלב
עומד אני מולך שלם/ רצית אותי ככה
יותר מדי שנים דומם/ אני כמו שביקשת
ואולי אם תיתן לי מקום/ ואולי רק לרגע היום
כל אחד סוחב תיקים/ לא כולם מאושרים
אבל קיימת נחמה/ ואם אתה באמת מקשיב
דע שהעולם סביב/ מלא כולו באהבה
עומד אני מולך שלם/ רצית אותי ככה
יותר מדי שנים דומם/ אני כמו שביקשת
ואולי אם תיתן לי מקום/ ואולי רק לרגע היום

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן