אקו והבנימן בישראל צילום יוסי חרסונסקי

Rust

אקו והבנימן

שירי שנות התשעים
4.5/5

שיר אהבה מלנכולי, שאני יכול לשמוע עשר פעמים ולהתפעם כל פעם מחדש. הטון המאופק, המנגינה האולטימטיבית, השימוש הפונקציונאלי בגיטרות חשמליות ואקוסטיות. אקו והבנימן, להקת הרוק האלטרנטיבי הבריטית, הוציאה את  Rust כדי לקדם את האלבום What Are  You Going to Do with Your Life? What are  משנת 1999. איכות אינה תמיד מקדמת שירים למקומות טובים במצעדי המכירות. השיר הזה הגיע רק למקום ה-22 במצעד הבריטי של אותה שנה. השיר נכתב ע"י ויל סרג'נט (גיטרה מובילה)  ואיאן מקאלאך (סולן) גאי פראט ניגן בס. ג'רמי סטייסי – תופים. ללא ספק – מהאלבומים המשובחים של הלהקה אם לא המשובח שבהם.
אקו והבנימן Echo & The Bunnymen, להקת האייטיז שהוקמה בליברפול בשנת 1978 היא מלהקות הרוק הבולטות שיצאו מעירם של הביטלס – ליברפול, וביניהן הרולינג סטונס, וולווט אנדרגראונד.  תקליטיה מצטיינים בעבודת גיטרות מופלאה ובאווירה מסתורית ומעורפלת המשולבת בתוך מלודיה מחשמלת.
מנהיג הלהקה וסולנה הכריזמטי הוא איאן מקאלאך בעל קול נדיר וייחודי, מושא להערצה עצומה. כריס מרטין, סולנה של להקת קולדפליי , מעריץ של אקו והבאנימן, טען ש"ללא אקו והבאנימן לא היו קיימים קולדפליי".
גיטריסט הלהקה ויל סרג'נט הינו בעל אוסף גיטרות ענק (בתעשיית המוזיקה מכנים אותו "פרופסור לגיטרות") וסימן ההיכר שלו הם הגיטרות הרבים אותם הוא מחליף בזמן ההופע..
אלבומם הרביעי של אקו והבנימן – "גשם אוקיאנוס" שיצא ב 1984 נבחר לאלבום השנה על ידי רוב עיתוני המוזיקה האנגלים, והציב את הלהקה באותה שורה יחד עם U2 , The Cure, Simple Minds
איאן מקאלאך התוודה שהוא וויתר במודע על זירת מופעי הענק באצטדיונים הגדולים, וזו מן הסתם, אחת הסיבות לכך ש "אקו והבנימן" נותרו אחת מ"להקות הפולחן" או "פוסט-פאנק" הטובות והאהובות ביותר באנגליה ובעולם כולו.
מותו בתאונת דרכים של מתופף הלהקה פט דה פריטס בשנת 1989 הוביל להחלפת חברים בלהקה ובסופו של דבר לפירוק הלהקה ב 1993
בדצמבר 2010 יצאה הלהקה  לסיבוב הופעות חיות מיוחד של תקליטי קונספט שבו הם מבצעים במלואם את שני אלבומיהם הראשונים. Crocodiles, Heaven Up Here  אקו והבנימן הופיעה פעמיים בישראל ב-2006 וב-2011.

I wish that you were here
Down amongst the dust
I need someone to help me
You need someone to trust
There's something with these tears
Turning me to rust
I need someone to help me
Yeah I need someone to touch

Give me one more try
And I'll come flaking back to you
I wish that you were here
I wish that it was true

I can feel the stars shooting through my heart like rain
Leaving on the scars where the pleasure turns to pain
Point me in a light
Bright and shiny in right direction
And then take me home again

Just when you thing it's over
Just when you think it's done
Out of every nowhere
You never see it come
I know the lines are showing
I can't keep them in
Like everybody's story
It's written on the skin

הלוואי שהיית כאן/  בתוך האבק/ אני צריך מישהו שיעזור לי/ אתה צריך מישהו לבטוח/ יש משהו בדמעות האלו/ הופכות אותי לחלודה/ אני צריך מישהו שיעזור לי/ כן אני צריך מישהו לגעת
תני  לי עוד הזדמנות/ ואני אבוא בחזרה אליך/הלוואי שהיית כאן/ הלוואי שזה היה נכון/ אני מרגיש את הכוכבים נופלים על לבי כמו גשם/על הצלקות בהן העונג הופך לכאב/ האירי אותי באור/ בהיר ומבריק בכיוון הנכון/ ואז קחי אותי הביתה שוב/ רק כשמסתבר שזה נגמר/ רק כאשר אתה חושב שזה נעשה מכל מקום/אתה אף פעם לא רואה את זה בא/ אני יודע את השורות מוצגות/ אני לא יכול להחזיק אותם בפנים/ כמו הסיפור של כולם/ זה כתוב על העור

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן