אקס פקטור לאירוויזיון שירת הלב של ספיר סבן

אביב גפן שעליו הוטלה המשימה לבחור את 4 הבנות שימשיכו לשלבים הבאים, עשה את מה שנראה בעיניו "הכרעה גורלית" - תרגיל מניפולטיבי מותאם ריאליטי.

4/5

"הכרעות גורליות", קראו לשלב הזה. אביב גפן, שעליו הוטלה המשימה לבחור את 4 הבנות שימשיכו לשלבים הבאים, עשה את מה שנראה בעיניו "גורלי" בתוכנית ריאליטי – תרגיל מניפולטיבי ממדרגה ראשונה. הוא ביקש מהמתמודדת אביגיל מויאל ששרה "שדות" של נרקיס, להחליף את אחת היושבות בארבע הכיסאות.
"תגידי בכנות את מי את ראויה להחליף, והיא תקום". גפן תכנן היטב את המניפולציה. הוא ידע כי המתמודדת (מויאל) ברוב נדיבותה – לא תחמוד את אחד הכיסאות, ותפרגן לכולן. כשהעירו משולחן השופטים שזה לא הוגן, הוא הודה: "חברים, אתם בריאליטי". מילים פשוטות: גפן כבר משתף פעולה עם ההפקה בניסיון להעצים רייטינג בתרגילי הונאה שפלים. משחק הכסאות הוא כשלעצמו שיטה תחבולתית מספיק חזקה במשחק הטלוויזיוני, וגפן בתחבולה הזו – מינף אותה. חשבת שאביגיל מויאל לא ראויה להמשיך? – תגיד לה את זה בפנים. למה לטרטר אותה בצורה נבזית? האם זוהי הכנות שהוא דרש ממנה?
ההתפעלות שלו משירה אטיאס ששרה Crazy In Love של ביונסה, לא עזרה לה בסופה של התוכנית. לא יודע מה היו השיקולים של גפן דוקא בהדחה שלה, אבל אין ספק, שהרוח שנשבה במפרשי הרגש של ספיר סבן בגרסה ל"רוח ים" המוכר מעופר לוי, לא השאירה בידיו אפשרות אחרת: את סבן צריכים להעיף גבוה  – ומי שיגיד – עד האירוויזיון, לא אתעמת איתו. סבן היא ללא ספק מסלסלת רגש מהסוג האותנטי הכובש. מירי מסיקה "ראתה" לה את הלב. אז כן – גם הקול הנפלא, גם העוצמה האמוצינאלית בהפיכת השיר לסיפור האישי שלה, גם הסלסול המדויק – מעניקים לה כיסא לא רק בשלב הזה, אלא בגמר הגדול.

צלש"ים לאנה סטפני, שעשתה אינטרפרטציה מופלאה ל – The Sound Of Silence של סיימון וגרפונקל, לנטע אלקסלסי (טושה) ששרה Breathe Me של סיה בביצוע יוצא מהכלל מכל בחינה ווקאלית. גם כאן ההחלטה של גפן לנפות אותה תמוהה דווקא בהקשר האירוויזיוני. טושה ראויה מבחינה זו להגיע רחוק. היא ורסטילית, מודרנית, בעל נוכחות וכריזמה.
צל"ש מגיע לגאיידה, על שהעבירה את "עלש" המוכר משמעון בוסקילה ושלמה ארצי לחלקה המאוד אישית שלה בגרסה מעודנת רגש ואותנטית.

ספיר סבן רוח ים



אקס פקטור לאירוויזיון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. טרש מגיע לאביב גפן על הדחתה של שירה אטיאס ששרה בכמה דרגות יותר טוב מגאידה – החלטה אומללה , הפסד גדול של התוכנית
    ספיר סבן לא מתאימה לאירוויזיון , הבכיינות המעיקה הזאת
    צלש לענבל ביבי שנתנה ביצוע מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן