לינט אקס פקטור לאירוויזיון 2021

אקס פקטור לאירוויזיון: לינט הכוכבת הטורקיה שתייצג את ישראל?

אחרי ששמעתי את לינט, אני חותם עליה כבר עכשיו וסוגר את הבאסטה.

4.5/5

בשביל רגעים כאלה עושים ריאליטי מוסיקה. אחרי שגלי בן שושן ממושב ינון הפליאה לשיר ולנגן את השיר הטורקי "לא ראוי לאהבה" המוכר מהכוכבת הטורקיה הנערצת לינט, שבמוצאה היא ישראלית, עלתה לבמה לא אחרת מאשר לינט עצמה. אין לי מושג כמה היתה  כאן מניפולציה מתוכננת היטב על ידי ההפקה. מה שכן ברור: היא הצליחה מעבר למשוער. לינט שותפה לתרגיל, אבל כשמדובר באיכות של זמרת – אין כאן תרמיות. ע נ ק י ת! ללא ספק: אחד ה"מספרים" החזקים בתולדות תחרויות המוסיקה.
לינט שרה בעברית "שמש" של חנן בן ארי בקאבר מטמטם חושים, מנעד אמוציונאלי נדיר, וכמה העברית היא עדיין שפה לגמרי שלה. בהמשך היא חזרה ל"לא ראוי לאהבה" בטורקית, ואלה היו רגעים שיירשמו בספר הזהב של תחרויות המוסיקה. לינט, מסתבר, הגיעה לסגור מעגל. היא השתתפה בקדם אירוויזיון לפני 30 שנה ונכשלה. עכשיו היא כאן כדי לזכות בתחרות ולייצג את ישראל באירוויזיון.  זמרת טורקיה עם דגל ישראל באירוויזיון באיטליה? אחרי ששמעתי את לינט, אני חותם עליה כבר עכשיו וסוגר את הבאסטה. בטוח שגם מרגול, שעלתה לבמה רועדת מהתרגשות לחבק אותה – תחתום. אתם יודעים מה? גם השופטים האחרים. לינט תביא הרבה דוז פוא לישראל. זה לא רק גימיק ענק.

לינט אוהבת  תחרויות זמר בישראל – הופיעה כבר ב-2013 ב"אייל גולן קורא לך" עם השיר "לא ראוי לאהבה"

זה כמובן לא מוריד גרם מהרושם הנפלא שהשאירה גלי בן שושן המוכשרת, זמרת וקלידנית מלימוד עצמי. מרגול הגדירה את שירתה – "יותר ענוגה" מזו של לינט. מה שבטוח: גם אם אינך מבין מילה בטורקית, היא תיקח אותך בשבי הרגשי בביצוע משוחרר, טהור, אמיתי.
התחלנו את הפרק עם הופעה של הצמד לירון לב ועדי כהן, שניהם יוצאי הכוכב הבא לפני 17 שנה. כהן, בחודש התשיעי להריונה, חברה לדואט עם לב בגרסה  יפהפיה ל –  Nothing Compares To U של פרינס המוכר כלהיט הגדול של שינייד או'קונור. נכון שכל אחד מהם יכול היה להופיע כסולן, אבל אין ספק שהם עצמם איבחנו עוצמה וייחוד בקומבינה, והחיבור הזה אכן הוכיח כי השלם גדול מסך חלקיו.
אביגיל  מויאל בתו של הרבמאלפי מנשה  העבירה את "שלח לי מלאך" מחלקת "משינה" אל חלקתה. האינטרפרטציה נשמעה כמו תפילה – במתיקות נוגעת ומגעת. גם אם לא דייקה, השיר הפך לגמרי לשלה.

עברו לשלב הבא: עדי כהן ולירון לב, אביגיל, גלי בן שושן, לינט.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

6 תגובות

  1. לינט זמרת עם יכולות שירה נדירות , אהובה במדינה מוסלמית ומוערכת מאוד כזמרת עם נשמה שרה מהבטן ומרגשת ואין סיבה שאנחנו לא נואהב אותה יותר ,כל זמר יצדיע לקולה המיוחד . מגיע לה לייצג אותנו גם לנו מגיע וגם לה .

  2. לינט האחת והיחיד
    אין לה תחליף
    ברור שהיא תביא גאווה גדולה לישראל

  3. בייקורת אינה רק רציו. היא יכולה לאבחן אכויות במדדי רגש, סגנון שירה, מנעד אמוציונאלי. מבקר מוסיקה לא מתחייב למרשם קבוע. גם אביב גפן, יש להניח, כמו גם מרגול או דנקר אינם מבינים טורקית.

  4. טוב נראה לי נסחפת בגדול , בכל מקרה הדבר החשוב ביותר במוזיקה זה להבין את המילים של מה שאתה שר ,
    "גם אם אינך מבין מילה בטורקית, היא תיקח אותך בשבי הרגשי בביצוע משוחרר, טהור, אמיתי"
    לא מתאים המשפט הזה למבקר מוזיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן