אריאל הורוביץ - ברלין

ברלין

אריאל הורוביץ

מילים ולחן: אריאל הורוביץ עיבוד והפקה מוזיקלית: יאיא כהן אהרונוב
4/5

כשמדברים על החלפת תל-אביב בברלין, אתה יכול להיות ריאלי או ביקורתי אירוני או ציני. אוכולסית הישראלים הצעירים בברלין אינה מורכבת, סביר להניח, מהישראלים שזעקת מיליוני היהודים  הנרצחים מצלצלת באוזניהם או  כפי שאומר שירו של אריאל הורוביץ"קול דמי אחיך מספרים לך". הורוביץ מציג תמונת מציאות של מי שרואים בברלין עיר מצוינת לחיות בה (החברים שכבר נמצאים בה, לימודים בחינם, תחבורה יעילה, לגרמנית מתרגלים, כל שכן שהעברית נשמעת כבר בכל מקום) ולמרות השינוי אינו פוסח על הרטרופרספקטיבה ההסטורית האפוקליפטית – "קול דמי אחיך מספרים לך בלי מילים על השדים של ברלין". לא בטוח שכל ישראלי שמגיע לחיות בברלין שומע קולות כאלה.
המוסיקה – רוק עלי קצב בס מודגש. הורוביץ נשאר בקונטקסט של בוחן מציאות כהוויתה, מניע את הנרטיב במוסיקה ישירה, בטון מתכוון, כדי להאיר מציאות וגם להעיר את ההערה האירונית בלי להישמע מזדהה רגשית איתה. הורוביץ לא יצר כאן להיט שיתחרה בפופ הים תיכוני. מצד שני,הוא מצלחח בקו מלודי פונקציונאלי לשדר את התובנה שלו.  הקליפ של שטמפר נוגע בארועי העבר, אבל שם גם את הדגש על מי שהוא כבר אב לדור המשך, ומשאיר מקום למחשבה.

** על ההשראה ל"ברלין" אריאל מספר: "ישבתי בבית קפה בתל אביב ובשולחן שלידי ישבו שני חיילים משוחררים. אחד מהם ישב עם הגב אלי ולבש חולצת סוף מסלול של איזו יחידה קרבית. הבחור עם החולצה ניסה בלהט לשכנע את חברו להצטרף אליו לחיות בברלין. אחד הנימוקים שהגיעו לאוזניי:'אתה לא מבין מה זה הרכבות שם אחי. אם כתוב 03:8 ,ב-02:8 אתה כבר רואה אותה מתקרבת לתחנה'".

מה לא ברלין בעצם/למה לא ברלין?/ זול שם מאוד בצד המזרחי/ ויש חבר מהפלוגה שכבר נסע
כדאי מאוד שתמהר כי יש מכסה/ בקורס לגרמניתלמה לא ברלין בעצם
למה לא ברלין?/ זו כבר מזמן עיר בינלאומית/ על הלימודים אתה לא תשלם/ ולפעמים גם הדירה היא עליהם
בשדרה הרחבה רוחות שינוי ואהבה/ ומתוך האדמה קול דמי אחיך מספרים לך/ בלי מילים/ על השדים של ברליןלמה לא ברלין בעצם/ למה לא ברלין?/ חודש חודשיים מתרגלים לגרמנית/ ומתחילים להעריך את התרבות
ת׳חשמלית שמגיעה אליך פונקט על הדקה
למה לא ברלין בעצם/ למה לא ברלין?/ זו כבר מזמן עיר ישראלית/ אפשר לדבר עברית שם בקולי קולות
עם הד של יידיש שחוזר מהקירות
בשדרה הרחבה רוחות שינוי ואהבה/ ומתוך האדמה קול דמי אחיך מספרים לך/ בלי מילים/ על השדים של ברלין

 

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן