alexander020-b.jpg

לקראת המופע: אריק אלכסנדר ג'ים רוטונדי קונצרט המחווה לארט בלייקי והמסנג'רס 2010

זוהי חטיבת נשיפה יוצאת מהכלל לשישיית ג'אז, שארט בלייקי היה לוקח אותה בלי שום בעיה,

מרץ 2010 המשכן לאומנויות הבמה בתל אביב
4.5/5

את "One For All" ניגנה השישייה בתחילת החצי השני של הערב. זהו הקטע שעל שמו נקרא ההרכב, למעשה הקטע שסטיב דיוויס, נגן הטרומבון של הערב, כתב בשביל חבורת המסנג'רס של ארט בלייקי, המתופף האגדי שהלך לעולמו ב-1990, שפגשתי כאן בהופעה ההיסטורית המדהימה של האול סטארס – פסגת הג'אז בהיכל התרבות ב – 1972 עם תלוניוס מונק, סוני סטיט, דיזי גילספידיוויס הוא גם היחיד שניגן עם בלייקי.
הרכב הכוכבים האמריקאי "One For All" שנוסד רשמית ב- 1997, 11 אלבומים מאחוריו, הגיע להופעה אחת בלבד במחווה למתופף האגדי ארט בלייקי ו"שליחי הג'אז" (Art Blakey's Jazz Messengers) במסגרת "בצעדי ענק", סדרת הג'אז במשכן.
זהו הרכב מעונב שהולך על קלאסיקות של בלו נוט מהשישים שארט בלייקי והמסנג'רס הפכו לפופולאריים. All for one נשמעים כאנסמבל מיינסטרים, נגנים מעולים שבאים לעבודה, סופר גרופ. הם משוחחים ביניהם, מטיילים על הבמה בין הסולואים, לא נותנים לך להרגיש שהם יוצאים  מאיזושהי יומרה לשחזר את השישייה הקלאסית מהשישים, אלא  בעיקר להפגין תלכיד נגנים  שמתאחדים לסאשן מאוד נוח, כשהם נקראים להופעה או לפסטיבל.
הרכב שמנגן ג'אז מסורתי (straight-ahead) ובופ בנוסחי החמישים והשישים, מציג בקדמת הבמה שלושה נשפנים וירטואוזים: נגן החצוצרה ג'ים רוטונדי, סקסופוניסט הטנור אריק אלכסנדר, ונגן הטרומבון סטיב דייויס, שכאמור ניגן ב"שליחי הג'אז" של בלייקי בשנים האחרונות לפעילותו המוזיקלית. את ההרכב השלימה יחידת קצב מצוינת עם הפסנתרן הוותיק דיוויד הזלטיין, הבסיסט ג'ון וובר והמתופף ג'ו פארנסוורת'
גם אם הכל צפוי – לא שומעים הרכב כזה כל ערב, הם מנגנים ביחד בצורה סולידית שאכן עונה על קלישאה כמו אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד. מי בלט? בעיקר אריק אלכסנדר בטנור סקסופון – טון עשיר מאוד ואגרסיווי. טנוריסט שלקח הכל מהענקים ונהייה אחד כזה בפני עצמו.
גם ג'ים רוטונדי שנשמע כמו אגדת חצוצרה בחייו (ניגן נפלא את הבדלה הרומנטית המפורסמת Blue Moon) כממשיכו של פרדי הבארד מנגן עשיר, מדויק, מהוקצע, הרבה נשמה. וכמובן סטיב דיוויס בטרומבון שהוא כבר סוג של אגדה בהתהוותה, נחשב כאחד המאלתרים המובילים בטרומבון, שילוב של ליריות וסווינג.
זוהי חטיבת נשיפה יוצאת מהכלל לשישיית ג'אז, שארט בלייקי היה לוקח אותה בלי שום בעיה, מה שלא מפחית כמעט כלום מאיכויות האחרים בהרכב.
קונצרט ג'אז שקלח בקלילות, בחדוות חיים, סולואים טובים שלא שברו את מסגרת הנגינה המשותפת יתר על המידה.
ג'ים רוטונדי – חצוצרה, אריק אלכסנדר – סקסופון טנור, סטיב דיוויס – טרומבון, דיוויד הזלטיין – פסנתר, ג'ון וובר – קונטרה בס, ג'ו פארסווארת' – תופים

Eric Alexander (tenor saxophone), Jim Rotondi (trumpet), Steve Davis (trombone), David Hazeltine (piano), John Webber (bass), and Joe Farnsworth (drums).

מוסיקה: Our Father Who Art Blakey, Whisper Not, Up Jumpin' Spring,No Problem, Time Off אחרי ההפסקה: One For All, Blue Moon, Caravan, Moanin', Blues March

אחד למען כולם One For All

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן