ארי ערב צילום מרגלית חרסונסקי

אפשרויות פתוחות

ארי ערב מארח את פרדי הנדריקס והדר נויברג

פסטיבל ג'אז תל-אביב
4/5

סוף סוף אני שומע את ארי ערב בפסטיבל ג'אז רשמי בישראל. אנחנו באולם קאופמן, מוזיאון תל-אביב, פסטיבל ג'אז תל-אביב. לא בטוח שקוראי רשימה זו מזהים את פסנתרן הג'אז הותיק. כתבתי בעבר על שניים מאלבומיו של ערב  A Handful Of Changes מ-2012 ועל Flow מ-2016.
ארי ערב הוא פסנתרן ורסטילי, שספג השפעות מפסנתרני הקלאסיקה הגדולים ועד לענקי הפסנתר של הג'אז ביניהם גונזלו רובלקבה הקובני ופרד הרש האמריקני. העניין שלו בג'אז לטיני – עובר לאורך אלבומיו. תמצית הביקורות ההן:  מוסיקה שופעת צבעים, מלודית, קולחת בזרמים מגוונים, מנוגנת ברגש, ברגישות. תערובת של ג'אז מסורתי ולטיני. מזהים אצלו משהו מביל אוואנס, גם ממישל פטרוצ'יאני בדרייב הלטיני. ארי ערב הוא שמרן במובן הטוב של המילה. חשובים לו יותר הסגנון והטון מאשר חידושים והמצאות
"אפשרויות פתוחות" – זה השם שארי ערב נתן למופע שלו בפסטיבל. האטרקציה – הבאתו של החצוצרן פרדי הנדריקס מניו ג'רזי, הנחשב לאחד מנגני החצוצרה העולים והמבוקשים בג'אז העכשווי, מי שניגן בתזמורת של קאונט בייסי, בביג בנד של כריסטיאן מקברייד ועם אריתה פרנקלין ואלישה קיז. נוכחותו שדרגה את המופע בצורה משמעותית, העניקה לו חותם בינלאומי ממדרגה ראשונה. מבחינת "אפשרויות" – גם האירוח של החלילנית המצוינת הדר נויברג הוסיף צבע מרהיב למרקם הצבעים המוזיקליים של הערב, במיוחד  נגינתה את "סיפור ישראלי", בלחן מקורי של ארי.
ערב ניצל מגוון של אפשרויות – למופע נגיש וקולח של אלמנטים לטיניים קצביים,  מלודיות, סווינג מסורתי, מוסיקה מקורית. מגע קלאסי. ספק אם את המגוון הזה הוא יכול  לשחזר בשבוע הבא, אבל כערב פסטיבלי – קיבלנו  סלט חד פעמי מענג.  מה שאומר: עושה תיאבון לקבל ממנו מופע מגובש ולא פחות עשיר  של מוסיקה מכל אלבומיו גם בלי להתבסס על אורחים לשעה. האפשרות הפתוחה הבאה.

ארי ערב – פסנתר, פרדי הנדריקס – חצוצרה, הדר נויברג – חליל, דוד מיכאלי – קונטרבס, גספר ברטונצל – תופים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

Flow
Continuance
עם פרדי הנדריקס
Latin Currents
Treasures of Havana
No Name
Peace
Isn't She Lovely
רק פסנתר ובס
שיעור מולדת
עם הדר נויברג
Israeli Story
Loro
עם פרדי הנדריקס והדר נויברג
To Barbara
Open Possibilities
הדרן

Spare

"Open Possibilities" 

Latin Currents

Peace

Treasures Of Havana

Isn't She Lovely

Israeli Story

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן