Flow ארי ערב

Flow

ארי ערב

הפקה עצמאית
4.5/5

אלבום שמזמין האזנה חוזרת. זורם באפיק שופע צלילים, עולם ומלואו של מלודיה ואלתור. אלבומו השלישי של הפסנתרן והמלחין ארי ערב הוא תערובת של ג'אז מסורתי ולטיני. מזהים אצלו משהו מביל אוואנס, גם ממישל פטרוצ'יאני בדרייב הלטיני.
הרכב הנגנים באלבום בן 12 הקטעים כולל פרט לארי ערב בפסנתר, את אלי מגן בקונטרבס, רון אלמוג בתופים, יובל כהן בסקסופון סופרן, גלעד דוברצקי – כלי הקשה.
ארי ערב הוא פסנתרן ורסטילי, שספג הרבה השפעות מפסנתרני הקלאסיקה הגדולים ועד לענקי הפסנתר של הג'אז ביניהם גונזלו רובלקבה הקובני ופרד הרש האמריקני. העניין שלו בג'אז לטיני – עובר לאורך האלבום, החל מהקטע הפותח Jumping in the water, המקרין רעננות וחיות בחיבור בין כל חלקי ההרכב, ובהמשך בבלדת הואלס הנוגה הנפלאה Flow באינטראקציה מעודנת בין הפסנתר והתופים. ב – Playful Moments זהו צליל הסקסופון החם של יובל כהן, שפורח על מצע קצב סמבה. קסמה של הקלילות. לא הכל "פלייפול מומנטס". July Again, שערב מקדיש לידידו הבסיסט אודי קזמירסקי, שהלך לעולמו ב-2012, הוא בלדה שמספרת סיפור ומשרטטת דקויות של תחושה בקווים מלודיים המשדרים אווירה, בנגיעות פרקשנס המקשטות באיפוק סולידי של גלעד דוברצקי.
הסיפור ב – Treasures In Havana מובל ע"י הטון הנוסטלגי בצליל הסקסופון של יובל כהן, לחן מקסים, ניחוח לטיני ואלתורים מלאי נשמה של כהן וערב.
אלי מגן בקונטרבס נכנס לפעולה ב – Inner Story, מוביל לשיחת אלתור מעודנת עם הפסנתר, שנבנית על מתח יפה. ההמשך בשיח פסנתר בס הפורה  – בקטע Continuance.
את What The Heart Sees הלחין ערב בהשראת משפט מתוך "הנסיך הקטן" על הבלתי נראה. "What essential is invisible to the eye" – בלדה נוגה, מהיפות ששמעתי בג'אז לפסנתר. יובל כהן משלים בנגינת סקסופונו את הנגינה הלירית הנוגה-נוגעת של ערב. סולו הקונטרבס של אלי מגן נשמע חלק אינטגרלי של היצירה. "מה שהלב רואה" הא אכן סיפור של הלב, באופן שביל אוואנס היה מספר בנגינתו.
סיפורו של ערב מגיע עד Domingo  של הברזילאית דבורה גורגל, בלדה לירית אפופת אווירה, מנוגנת ברגישות מופתית. אז חוזרים לזרמים הלטיניים הריקודיים ב – Latin Currents.
זהו אחד מאלבומי הג'אז הישראלים היצירתיים ביותר ששמעתי, מוסיקה שופעת צבעים, מלודית, קולחת בזרמים מגוונים, מנוגנת ברגש, ברגישות. מה עוד אפשר לבקש?

נגנים: ארי ערב – פסנתר, אלי מגן – קונטרבס, רון אלמוג – תופים, יובל כהן – סקסופון סופרן, גלעד דוברצקי – כלי הקשה.

Jump into the Water
Flow
Playful Moments
July Again
Treasures in Havana
Inner Story
What Heart Sees
Continuance
Domingo
Latin Currents
Gan Ha-Shikmim (the Sycamore Garden)
Endless Stars

על אלבומו הקודם – A Handful Of Changes

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן