אתי אנקרי - את

את

אתי אנקרי

מילים, חן ועיבוד: אתי אנקרי
4.5/5

איך יוצרים שיר ילדים אותנטי?  רוב השירים הקלאסיים שגדלנו עליהם הם לכאורה שירים פשוטים, קצרים ותמימים, שלעיתים קיימים בהם גם תובנות "בוגרות" ומסרים, תלוי מאיזו זווית נכתב השיר.  אימהות יוצרות כותבות בד"כ מעמדה של תמיכה, שמנסה לגעת בנפש הילד, בחיבור פשוט של רגש ומחשבה.
את הפשטות הזו מצליחה אתי אנקרי ליצור בשיר הזה. זהו  שיר על בוקר של התעוררות מחלום –  מזווית התחושה שלה, כשהיא מנסה להיכנס לעורו של ילד.  יש בשיר ראשוניות טהורה בתיאור בוקר נפלא, תום ילדות, מנגינה והרמוניה של מוסיקת עם צרופה. שירתה של אנקרי מכילה את  הרצון לגעת בנפש זכה, בלי יומרה לחנך, לשדר מסרים, אלא העיקר לגעת בחויה יומיומית ולהפיק ממנה ליריות ייחודית. קסמו של השיר מפקיע אותו מחלקת שירי הילדים הקונבנציונאלית.

מתוך אלבום שירי ילדים חדש של אתי אנקרי – "שולם לעולם" 

*** אתי אנקרי: "עולם המחשבה והרגש של הילדים העסיק אותי לא מעט. בכל פעם שלמדתי תובנה רוחנית, חשבתי איך מתרגמים אותה לילדים? להעביר להם את החוויה של סדר וראשוניות מתוקנת. חשבתי גם על הילדים בגן, איך להביא אותם לרצות את השקט כדי להקשיב לעצמם ולא כי דורשים מהם להפסיק "להרעיש".  התחלנו לצלם קליפ פשוט של שירים קטנים ותנועות ידיים, אח"כ זה גדל להפקת סרט בשדות החיטה. צילמנו במשך תקופה, במהלך הצילומים הילדים גדלו ובהתאם השתנו ההשקפות והרעיונות ונכנסו עוד יצירות ועוד אלבומים ושירי הילדים המתינו בשקט, עתה הגיע זמנם."

אַתְּ שֶׁמֶשׁ חֲמִימָה
שֶׁמֶשׁ מַקְסִימָה
בַּחַלּוֹן שֶׁלִּי
בָּאת וְלִטַּפְתְּ אוֹתִי
וְהֵעַרְתְּ אוֹתִי
מֵהַחֲלוֹם שֶׁלִּי

אֵיזֶה בֹּקֶר נֶהֱדָר
אֶתְמוֹל חָלַמְתִּי שֶׁמָּחָר
תָּבוֹאִי אֵלַי
וְהַיּוֹם
הֵעַרְתְּ אוֹתִי מֵהַחֲלוֹם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן