זאב נחמה אייל גולן צילום: מרגלית חרסונסקי

חוגגים 30 שנות מוסיקה

אתניקס

היכל התרבות ת"א
3.5/5

אתניקס הכינו חגיגה להיכל. לפי התאורה – חו"ל פלוס. לפי האווירה – קלאב דאנס חו"ל. הקימו את הקהל בשלבים. כמו שיגור לוויין. נחמה הודיע בכל פעם באיזה שלב של השיגור אנחנו נמצאים.
לפי הרפרטואר – זו לא הייתה השקת לאלבום האחרון המצוין, "הטוב קורה", מהטובים בין 18 אלבומיה, אלא מצעד ומחרוזת להיטים לטובת השמחה בהיכל. למעשה, המסיבה המוכרת של אתניקס על שלל להיטיה לכבוד 30 שנותיה. הייתי כבר בסרט הזה, במסיבה הקודמת של אתניקס.
אתניקס ממשיכה להיות הסלט המוסיקלי הקונצנזואלי המקומי. קורצת לאולם השמחות  ולמועדון הדאנס בו זמנית. מוסיקלית, כשרון ההמצאה המלודי של זאב נחמה את תמיר קליסקי ואיכויות ההפקה של יורם פויזנר הם היתרון הבולט והמייחד של ההרכב הזה, חיבור אפקטיבי של רחבת הריקודים למוטיבים ים תיכוניים, חתונה ישראלית גדולה של פופ ודאנס מכל הזמנים בהפקה מהוקצעת. הליכה אפקטיבית על הגבול שבין פופ מזרחי למערבי.
אתניקס השתמשה ברוב תחמושת הלהיטים כדי לעשות גוד טיים, והקהל החזיר לה בהתלהבות. הרבה שירים  הזדמזמו בקלות, הקימו לריקוד, עוררו לשירה, אבל אווירת החגיגה שהשתלטה על ההיכל לא עוררה בי ריגושים מחודשים כלפי רוב הביצועים והשירים של נחמה – גם משום שההפקה המוסיקלית הייתה אחידה וסינתטית מדי, רוויית ביטים אלקטרוניים, ללא ניואנסים, ואף האפילה לעיתים על נחמה, שנע על הבמה מצד לצד כסטאר ללא סטאר קוואליטי.
מרוב ה"נו דאל מומנט", בקצב, בתאורה המפוארת, בסאונד הגדול, ביקשתי איזה מומנט רגוע, כמה רגעי חסד מסוג אחר, לא ממש איזון, אלא לקבל מנחמה איזה ביצוע שאינו רק המשכה של מסיבת הלהיטים (כמו "הטוב קורה" שלא הגיע לערב למרות איכותו והיותו השיר שעל שמו נקרא האלבום.), לא רק איש שזז בתזזית, לא רק קול שמתאמץ להישמע מול עוצמות הקצב שיצאו מהכלים ומהמכשירים. גם אייל גולן, האורח, למרות ההתרגשות העצומה שעורר בקהל, לא ממש תרם תרומה ייחודית למופע הזה, שהפך את ההיכל למועדון דאנס הכי עכשווי.

שירים: פתיחה + שיר ישן, כתם הפרי, במכונית, אישה נאמנה, הגשם שלי, אלים + מושיטה+תשוב, זכוכית, החיים כל כך יפים, דינרוס + אגדה עם אייל גולן: צאי אל החלון, בלעדיך יפה שלי, לב של גבר, פורטוגל, ציפור מדבר, מסאללה, BMV  +  בית עם גינה, יש אלוקים, תותים, שנים שנים + מקדש  , מתי לחזור, ג'סיקה, אהבת חינם, מחר אני בבית, איש הקרח, חסקה, יהיה לנו טוב

אתניקס: זאב נחמה, תמיר קליסקי, יורם פויזנר, גל הדני, גלעד פסטרנק. זמרות ליווי: נטע רד, תמנה הרי, שרון חידורסקי. תאורה: רונן נג׳ר.

צילום מרגלית חרסונסקי

וידיאו: ציפור מדבר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן