באני וויילר, ענק הרגאיי, מת בג'מייקה בגיל 73

באני וויילר ענק הרגאיי מת בג'מייקה בגיל 73

באני היה הויילר המקורי השלישי והאחרון של The Waillers.  בוב מארלי נפטר ב- 1981 מגידול במוח ב ופיטר טוש נורה למוות בג'מייקה בשנת 1987

/5

באני וויילר, מענקי הרגאיי, שהיה החבר המייסד האחרון ששרד ממהרכב האגדי The Wailers, נפטר ביום שלישי במולדתו ג'מייקה. הוא היה בן 73. ויילר נפטר בבית החולים אנדרוז ממוריאל שבקהילה סנט אנדרו בג'מייקה מסיבוכים מאירוע מוחי שארע ביולי.
ויילר, זמר בריטון שנולד כנוויל ליווינגסטון, הקים את הוויילרס בשנת 1963 עם כוכבי העל המנוחים בוב מארלי ופיטר טוש, כשגרו בשכונת עוני בבירת קינגסטון. הם הגיעו לפסגות עולמיות עם את התהילה הבינלאומית עם האלבום, Catch a Fire שאף סייע לפופולריות של התרבות הרסטפארית בקרב ג'מייקנים אמידים יותר החל משנות השבעים. וויילר היה חלוץ, שתמיד דחף את גבולות הרגאיי, בין אם בשיר, בסגנון או במילה מדוברת.
וויילר סייר הרבה בעולם, אבל בסך הכל, הוא היה יותר בביתו שבהרי ג'מייקה, נהנה מחקלאות בזמן שכתב והקליט שירים בלייבל שלו, Solomonic. "אני חושב שאני אוהב את הכפר קצת יותר מהעיר," אמר ווילר לסוכנות הידיעות אי.פי. בשנת 1989. ″זה קשור יותר לחיים, לבריאות ולעוצמה. העיר לוקחת את זה לפעמים. הכפר טוב למדיטציה. יש בו אוכל טרי ואווירה טרייה – זה גורם לך להמשיך בדרכך", אמר וויילר.
הוא היה הויילר המקורי השלישי והאחרון של The Waillers.  בוב מארלי נפטר בשנת 1981 מגידול במוח בגיל 36 ופיטר טוש נורה למוות בג'מייקה בשנת 1987 בגיל 42.
"פטירתו של באני וויילר, אחרון הוויילרים המקוריים, מביא לסיומה את התקופה התוססת ביותר בחוויה המוזיקלית של ג'מייקה", כתב הפוליטיקאי הג'מייקני פיטר פיליפס בפוסט בפייסבוק.
ראש ממשלת ג'מייקה, אנדרו הולנס, ספד גם הוא לוויילר, וכינה אותו "מדינאי זקן מכובד של סצנת המוזיקה הג'מייקנית זהו הפסד גדול לג'מייקה ולרגאיי. באני ווייילר תמיד ייזכר בזכות תרומתו הענקית לתעשיית המוזיקה ולתרבות ג'מייקה", כתב.

רגאיי הזרעים השורשים וכל השאר

באני וויילר פייסבוק

Bunny Wailer (of The Wailers) Tribute Video

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן